מה צריך לבדוק כאשר קונים רכב משומש אילו שאלות כדאי לשאול את המוכר לפני שלוקחים את הכלה לבדיקה ומה אפשר לבדוק בעצמכם מדריך לרכישת רכב משומש שכדאי להכיר לפני שמתחדשים במשומשת.

כללי. יש לבדוק את הרכב באופן כזה שיאפשר לכם לקנות אותו במקום. מאוד רצוי: חבר, פנקס ועט (גם טאבלט הולך) לכל אחד.

פרוצדורה. יש לבדוק את רשיון הרכב, תוקפו, שם הבעלים ולחפש הגבלות מכירה, שימוש או שיעבוד. שגרת טיפולים חשובה מאוד; ספר טיפולים או ביקור במוסך עם המוכר, יאפשרו לדעת מה עבר על הרכב ומה נעשה בו.

סקירה. לצורך זה, צריך אור יום מלא ואין להתפשר על תאורה רומנטית; יש לחפש סימני חלודה בתא המטען ובמרזבי הגג, לעבור באופן שיטתי על הריפוד, איכות המושבים והדיפון, לבדוק את תקינות המערכות (מנופים, פקדים, מחוונים), בעיקר מיזוג וגם תאורת פנים. כל נוריות החיווי צריכות להידלק ולהיכבות. לא כולן משהו מנותק; אחת לא כבתה יש בעיה.

כמובן, נזילות שמן, מים הן סימן רע. למרות שגם המוכרים מכירים, יש לשים לב לרזרבות של מים ושמן בתא המטען.

בדיקה. רצוי מאוד לנהוג ברכב. הרכב אמור לתפקד ללא רעשים, דפיקות או צרצורים. אי אפשר מסיבות ביטוח תשבו ליד. אם ההתרשמות לא טובה, כנראה שזה לא טוב.

סיכום. החבר צריך לעשות מה שאתם עושים, אבל לבדו, ומבלי שתדברו ביניכם. רק לאחר הכל, יש להשוות מה שרשמתם למה שהחבר רשם. יעיל להחלטה רציונלית, מונע טעויות והתעלמות.

חובה. אם הכל בסדר, והחלטתם שאתם מוכנים לקנות את הרכב במקום – לכו למכון. אל תוותרו לעצמכם; זה יכול להיגמר בבכי.

יש לסכם מראש עם המוכר על "התחייבות בבדיקה"; כלומר, אם מתגלה משהו חמור שהיה מונע בדיקה מלכתחילה, כמו בעיות שלדה-מנוע-תיבת הילוכים, המוכר אמור להחזיר לכם את הכסף ששולם בעדה. הסכם בכתב רצוי.