זה כבר לא סוד שהפופולריות של רכבי הפנאי נמצאת בעלייה מתמדת בארץ ובעולם. רכבי הפנאי הקומפקטיים הפכו כה פופולריים שהיום זה הסגמנט הגדול בישראל, כן, אפילו יותר מהמשפחתיות. ובכל זאת, שני כלים בולטים מעל כולם – יונדאי טוסון מצד אחד, קיה ספורטאז' מצד שני.שני הקוריאנים שולטים בשוק ביד רמה – בשנת 2018 נמסרו יותר מ-10,000 יחידות מספורטאז' וכ-8,400 יחידות מטוסון.

השניים עברו לאחרונה מתיחת פנים שעיקרה שינויים קלים להופעה החיצונית ועדכונים לתאי הנוסעים. ביונדאי ניצלו את מתיחת הפנים כדי להוסיף אבזור בטיחות ופתחי מיזוג מאחור שהיו חסרים בדגם הקודם. בנוסף, מטעמי תקינה וזיהום אוויר הופסק שיווק מנועי ה-1.6 ל' ושניהם מגיעים כעת עם מנוע ה-2.0 ל' (155 כ"ס) בגרסת הכניסה.

כאמור, הצמד מגיע מאותו הבית וחולק את הפלטפורמה ויחידות ההנעה ואפילו המחיר של השניים קרוב. הם כמובן שונים בהופעה, אבל בשורה התחתונה מציעים חבילה דומה למדי. אז איך ניתן לנסות לשבור את השוויון? הבאנו אותם למבחן – יונדאי טוסון בגרסת הבנזין מול קיה ספורטאז' בגרסת הדיזל. היה מעניין.