מיצובישי ספייס סטאר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הספייס סטאר (שנקראת גם מיראז' בשווקים מסוימים) החזירה ב-2013 את מיצובישי לתחום הקטנות לאחר היעדרות ארוכת שנים.
מבחינת מידות, היא נמצאת על קו התפר שבין מיני לסופרמיני, אם כי באופן רשמי היא שייכת לקטגוריה השנייה.
בארץ מוצעת הספייס סטאר עם מנוע 1.2 ל‘ (3 ציל’) המשודך לתיבה אוטומוטית-רציפה. בעבר שווקה בארץ גם גרסת ה-1.0 ליטר (3 ציל') עם תיבה ידנית.
במרץ 2016 הופסק שיווק הספייס סטאר בישראל, ורק בספטמבר 2016 היא חזרה אלינו, אחרי מתיחת פנים קלה ועדכוני מחירים.
בנובמבר 2019 הוצגה מתיחת פנים נוספת שכללה שינוי משמעותי לעיצוב החיצוני. עדכון זה של ספייס סטאר נחת בישראל ביולי 2020.
-
עיצוב ונוכחות
ביחס למחיר ולמתחרות ספייס סטאר מציעה חבילה מיושנת, אולם מרווחת ומאובזרת.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג, שלא שונתה רבות מאז הוצגה המכונית ב-2013, הופעה מיושנת. מצד שני, הפשטות הזו מובילה לכך שהכל מאוד ברור וקל לתפעול.
איכות החומרים נמוכה – הפלסטיקים נוקשים, הריפודים פשוטים וטריקת הדלת נעשית בצליל חלול וחזק. מאחור זה בולט עוד יותר.
המרחב מלפנים מצומצם בעיקר בגלל מבנה צר, אך סביר ביחס לסגמנט. מושב הנהג אינו מוצלח בנסיעות ארוכות.
מאחור המרחב בהחלט מספק עבור מכונית קטנה שכזו.
לתא המטען נפח מספק – 235 ל' זה לא רע עבור מכונית עירונית.
-
מנוע וביצועים
הגרסה המעודכנת של מנוע ה-1.2 ל' (3 ציל') מפיקה 71 כ"ס בלבד. ובכל זאת, בזכות תגובות זריזות ותיבה רציפה המתחילה נסיעה עם "הילוך" ראשון ביחס קבוע התוצאה נמרצת יחסית. לתיבה הרציפה אופי פעולה נעים ביחס לתיבות רובוטיות בהן מצוידות מרבית המתחרות.
גם מחוץ לעיר ניתן לשמור על קצב התנועה, אולם עקיפות יש לתכנן ולבצע בזהירות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מוצלחת. בעיר היא זזה ונחבטת במעבר על מרבית השיבושים, וגם מחוץ לעיר היא אינה מבריקה.
לכל אלה מצטרפת רמה גבוהה של רעשי רוח, כביש, מנוע ומתלים ליצירת רכב שאינו נעים במיוחד בנסיעות ארוכות.
לזכותה כושר תמרון עירוני מצוין עם קוטר סיבוב של 9.2 מטרים.
היכולת הדינאמית סבירה בלבד. זוויות הגלגול גבוהות, ישנה רגישות לרוחות צד ולהגה חופש סביב המרכז.
-
תמורה למחיר
ספייס סטאר מביאה לשולחן עיצוב נאה, אבזור עשיר, יחידת הנעה חסכונית ומרחב נדיב ביחס למחיר. גילה מורגש, אך התמחור התחרותי משאיר אותה רלוונטית.
-
גרסאות ורמות גימור
מיצובישי ספייס סטאר 2024 מוצעת בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', 71 כ"ס, תיבה רציפה – ובשלוש רמות גימור.
'אינסטייל' מציעה מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני גשם ועוד.
'סופרים' מוסיפה בעיקר חישוקי 15 אינץ', עמעום אוטומטי לאורות הדרך.
'פרימיום' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב דמוי-עור ובד, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת לד מלאה, פנסי ערפל ועוד.
 
-
בטיחות
מיצובישי ספייס סטאר נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2013 – נציין כי מדובר במבחן וותיק בסטנדרטים פחות מחמירים מאלה הנהוגים כיום – וזכתה אז לדירוג של ארבעה כוכבים.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל ביחס לנהוג כיום וכולל מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש והתראה על סטייה מנתיב בלבד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, נתון גבוה ביחס לביצועים. אולם בשימוש מתון יותר קיבלנו 15.9 ק"מ לליטר.
-
מה חדש במיצובישי ספייס סטאר 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
חבילה סבירה במחיר לא רע.