החברה החתומה על המכונית – למרות שזה לא שמה המקורי, למרות שמרצדס היה שם דגם, ולמרות שמקורה בשתי חברות – היא גם אחת הייחודיות והמגוונות בעולם הרכב. אולי בה"א הידיעה.

ככל שמדובר בדגמי נוסעים (כולל שטח ומיניוואנים) – מדובר באחד ממותגי היוקרה המובילים בעולם, כולל דגמים סופר-אקסקלוסיביים. למרצדס גם גרסאות ביצועים AMG ודגמי AMG קיצוניים אפילו יותר המבוססים על דגמים רגילים שלה.

עם זאת, ובניגוד לכל יצרני היוקרה האחרים, מרצדס מייצרת מגוון עצום של כלי רכב לעבודה – החל ממסחריות, דרך משאיות, עבור ברכב כבד וגמור באוטובוסים, והיא מובילה עולמית בתחומים אלה. מרצדס בשנים האחרונות היא גם מובילה דומיננטית בפורמולה 1, וצפויה להציג מכונית קיצון כ"דגם-מסלול-עם-רישוי-כביש". מרצדס הכריזה בספטמבר 2016 על הקמת תת-מותג חשמלי בשם EQ.

קרל בנץ הוציא פטנט על מנוע בעירה פנימית ב-1886, מקדים במעט זמן את גוטליב דיימלר. סוכן של דיימלר, אמיל ילינק הזמין ב-1900 36 מכוניות בתנאי שייקראו על שם בתו מרצדס. ההצלחה הובילה לאימוץ השם לכל דגמי דיימלר; ב-1926 אוחדו מפעלי דיימלר ובנץ והמכוניות נקראו מרצדס בנץ.

מרצדס הפכה לאחת המובילות בעולם הרכב לקראת שנות ה-30 ובמהלכן עם דגמי פאר (770) ודגמי מירוץ (SSK, חיצי הכסף). לאחר מלחמת העולם השנייה, ייצרה מרצדס בין השאר את 300SL "כנפי השחף", מכונית ספורט שהצליחה במסלולים והייתה חלוצה למכוניות על, דגמי פאר (300 וגם 600) וב-1972 החלה לייצר את S קלאס.

כיום מייצרת מרצדס למעלה מ-20 דגמים בתחום המשקל עד 3.5 טון, החל ממשפחתיות וגמור בפאר-על קיצוני במיוחד (S600 פולמאן), רכב שטח אמיתי וותיק (G קלאס) ומספר גדול מאוד של ווריאציות על נושא בתחום הנוסעים, הפנאי והמיניוואנים.

מרצדס מיוצגת בישראל מאז 1962 על ידי כלמוביל.

.