מקורו של יצרן הרכב הקוריאני הוא במספנות הענק הנושאות שם זה. יונדאי החלה את דרכה ב-1967 עם הרכבה מקומית של דגמי פורד, המשיכה בדגמים משלה אך מבוססי-מיצובישי בשנות השבעים, וב-1989 הציגה דגם ראשון שלה: סונטה. יונדאי התבססה בשנות התשעים על הנדסה גרמנית (פורשה) ועיצוב איטלקי (ג'יוג'ארו). לאחר המשבר הגדול של תעשיית הרכב הקוריאנית בסוף שנות התשעים, רכשה יונדאי את קיה, הצהירה על כוונתה להיות בין חמש היצרניות הגדולות – ולא פנתה לאחור.
ואכן, לקראת סוף אותו עשור, קונצרן יונדאי-קיה הוא החמישי בגודלו בעולם. יונדאי הכריזה ב-2016 על הקמתו של מותג יוקרה בשם "ג'נסיס" שיציע דגמי סלון ופאר עם הנעה אחורית. יונדאי מייצרת כיום מגוון שלם של דגמי נוסעים ופנאי – האחרונים היו ממובילי ההצלחה הגלובלית שלה וגם בישראל, כאשר הטוסון (מ-2005) היה רכב הפנאי הנגיש הראשון בארץ. יונדאי מכרה יותר מכוניות בישראל מכל מותג אחר בשנים 2011-2014. יונדאי מיובאת לישראל מאז 1994 על-ידי כלמוביל.

המשך קריאה