על פי נתוני איגוד רכבי הנוסעים בסין, מיולי עד אוקטובר היצוא לאירופה גדל יותר מפי שלושה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מה שאף בלם את מגמת הירידה שלהם במכירות של 2023. ברבעון השלישי של השנה, כלי רכב היברידיים מסין גזלו נתח של 18% לעומת 9% בשלושת החודשים הראשונים של 2024. מכוניות חשמליות, לעומת זאת, ירדו מ-62% ל-58%. מגמה שלפי חלק מהאנליסטים באירופה צפויה להתחזק בחודשים הקרובים.
גם אם נתח השוק שלהם עדיין שולי באירופה, פלח הפלאג-אין ההיברידי הוא אחד הסגמנטים שבו צפויים תחרות ומתח בין אירופה לסין, שכן מדובר בתחנת ביניים נוחה ללקוחות שלא רוצים להתמסר למגבלות של הרכב החשמלי המלא. דוגמה אחת מלמדת מדוע: ה-BYD Seal U DM-i, רכב הפלאג אין הראשון מהיצרן הסיני תומחר ב-39,800 יורו, עשרת אלפים יורו פחות מהטיגואן פלאג אין; הקופרה פורמנטור למשל, שהיה רכב הפלאג אין הנמכר ביותר בנובמבר, עולה 46,500 יורו.
סגמנט הפלאג-אין הוא "מגזר שיכול לגדול הרבה, גם הודות להצעות הזולות שיכולות להגיע מיצרנים סיניים", מסביר ייל ג'אנג, בכיר בחברת 'פורסייט אוטומוטיב' לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. עוד הסביר כי "ההחדרה של דגמים היברידיים חדשים עולה בקנה אחד עם בקשות הלקוחות - ועם מגמות הרכישה של החודשים האחרונים" (היינו, מול הירידה במכירות, פיטורי עובדים וסגירת מפעלים).
לאור העובדה שבארה"ב ובקנדה נקבע מכס של 100% על רכבים חשמליים המיובאים מסין, אירופה תהפוך לאחד היעדים הטעונים ביותר עבור המשתתפים המעורבים בשוק ההיברידי. גרמניה לדוגמא מייצגת חלק מהתהליכים שחווה השוק החשמלי.
בנובמבר האחרון, נמכרו כמעט 95 אלף רכבים היבריידים במדינה, כ-20 אלף מהם היו מסוג פלאג-אין הייבריד. זוהי עליה של 21% בהשוואה לתקופה הדומה בשנה היוצאת. בסך הכול, שימו לב - רכבים היבריידים מהווים קרוב ל-40% מכלל המסירות בגרמניה השנה.