לפני מספר שנים הכריזה יונדאי על ספינת הדגל החדשה תחת המיתוג החשמלי, איוניק-7. עם זאת, רכב הפנאי היוקרתי בכל תולדותיו של היצרן הדרום קוריאני יושק כעת בתור איוניק-9 כדי שיונדאי תוכל ליצור בידול ומעמד שאינו נחות מקיה EV9 של שותפתה שגם הוא, בעל סטטוס של רכב פרמיום - ביכולת, מחיר, גם ביצוע.  

לפי כלי התקשורת באיטליה, ה-Ioniq 9 ישתמש באותה גרסה מורחבת של פלטפורמת ה-e-GMP כמו קיה, וסביר להניח שתהיה לו אותה סוללה של 99.8 קווט"ש. כמו ב-EV9, תהיינה תצורות מנוע יחיד של 200 כ"ס ו-378 כ"ס עם שני מנועים חשמליים (147/278 קילוואט). קיה, כאמור מציעה טווחים של עד למעלה מ-500 קילומטרים עם ה-EV9 כך שהפרשנות של יונדאי תהיה בעלת ערכים קרובים. 

עוד מסתמן  שרכב הפנאי החדש של יונדאי יורחב עם גרסת N ספורטיבית, שכן גרסת "GT" של ה-EV9 כבר נבחנת בשבועות האחרונים בנורבורגרינג. תהיה לכך בעיקר משמעות שיווקית ופחות מעשית בטווח המחירים שגובה יונדאי תמורת רכבי N, אולם האיוניק-9 לא יקריב את הביצועים לטובות נוחות; הוא ישתמש בהנעה דו-מנועית של 472 קילוואט (641 כ"ס), המניעה גם את איוניק 5N, כשמאחוריו צוותים שהכשירו את האחרונה, ששיווקה החל גם בישראל

בניגוד ל-EV9 הרבוע, כך עולה לפי הדיווחים, האיוניק-9 יכלול קו גג משופע וגוף מעוקל יותר עם דגשים בקורות תאורה קדמיות ואחוריות ותמה עגולה. אלמנטים של הקונספט "שבע" שהוצג בשנת 2021 (תמונת מאמר) יישמרו, כולל חתימות ה-LED והפגושים. החלונות חסרי המסגרת ודלתות המכונית האחוריות יגנזו והוא יוסב אל רכב בעל הופעה שגרתית יותר. 

לפי הדיווחים מדרום קוריאה, פנים ה-EV9 יהיה דומה לזה של יונדאי סנטה פה החדשה, גם משום שהסנטה פה קפץ קדימה מבחינת איכות ופונקציונליות בדור האחרון שלו, גם בשל המערכות האחוריות בממשק. כמו בכל רכב חשמלי, רוב הפונקציות מרוכזות בפרזנטציה של לוח מחוונים מתקדם ובמסך המגע הראשי, כאשר האחרון פונה לנהג כחלק משיפור הנדסת האנוש. כמו בדגמי יונדאי אחרים, הבקרות הפיזיות לשמע ואקלים תשמרנה - וזה מצוין לניטרול היסח הדעת.  

חשיפת איוניק-9 הסופי צפויה לפני סוף שנה הנוכחית, כאשר היחידות הראשונות תצאנה לכבישים ב-2025, אולי ברבעון השני. עדיין לא ידוע על המחירים, אולם בהתאם למדיניות התמחור של הרכבים החשמליים של קיה בקצה העליון, אנחנו מהמרים, בזהירות על גזרת ה-450 אלף שקל וצפונה.