טלקאר, יבואני קיה בישראל, מתחילה בשיווק הגרסה המחודשת של פיקנטו, מכונית המיני המצליחה שלה. פיקנטו היא המיני הנמכרת בישראל מ-2012, ועד היום נמסרו 127,000 יחידות מדגם זה. הדור השלישי-נוכחי של פיקנטו, שנחנכה ב-2004, הוצג ב-2017 וחודש לראשונה באמצע 2020. במסגרת אותה מתיחת פנים הוחלפה התיבה האוטומטית הרגילה בחד-מצמדית. ב-2023 עבר הדגם מתיחת פנים שנייה, אז הוצג בקוריאה, וזה הגיע לכאן כעת.

במתיחת הפנים שינויי עיצוב המקרבים את פיקנטו לדגמים החדשים של קיה, והדבר נעשה באמצעות החלפת יחידות התאורה, לד ב-GT, פגושים וכונסי אוויר אחרים. בסביבת הנהג כעת גם מחוונים מוקרנים. יכולת מערכות הבטיחות שופרה אף היא.

קיה פיקנטו 2025
צילום: קיה

המנוע כשהיה – בנזין אטמוספרי, 1.2 ליטר, 4 צילינדרים – אך התפוקה ירדה כדי לעמוד בתקנות הזיהום העדכניות. המנוע מייצר 79 כ"ס ו-11.5 קג"מ ב-4200 סל"ד; לפני מתיחת הפנים: 84 כ"ס, 12 קג"מ. התיבה כמקודם, חד-מצמדית עם 5 הילוכים, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 16.5 שניות והמהירות המרבית 159 קמ"ש; לפני מתיחת הפנים: 15.7 שניות, 159 קמ"ש.  

קיה פיקנטו מוצע רק בשתי רמות אבזור – 'LX' שמחירה 105,000 שקלים, זו מופנית בעיקר לציי הרכב ובמפרט בין השאר חישוקי "15; זו ב-'GT' מיועדת ללקוח הפרטי, עולה 106,000 שקלים וכוללת בין השאר: תאורת לד, חישוקי "16, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור. מחירים אלה משקפים התייקרות של 8000 עד 10,000 שקלים, כ-10% ביחס לפיקנטו הקודמת.

קיה פיקנטו סביבת נהג
צילום: קיה