מרצדס ישראל משיקה היום (שלישי) את הדור החדש של רכב השטח שלה, G קלאס. דגם זה הוצג ב-1979, לפני 45 שנים, השנה הוצג הדור הרביעי שלו, וזה מוצע גם בהנעה כל-חשמלית.
 

מאז לעכשיו

דגם G (מ־Gelände, שטח) הוצג ב־1979, בנוסף לשלדת סולם, סרנים חיים, והנעה אחורית המשולבת לקבועה היו לו שלוש נעילות דיפרנציאל. בדור השני, מ-1990 ההנעה הייתה כפולה־קבועה, השאר דומה ועד 2018 הוא עבר 6 עדכונים. בדור השלישי (W463) מ-2018 העיצוב המשיך אותם קווים מזוותים ושימר את המבנה הקובייתי, אלא ששלדת הסולם חדשה, מאחור עדיין סרן קשיח אך מלפנים מתלים נפרדים.

הדגם החדש (W465) משמר אף הוא את העיצוב המקורי, משפר מספר מרכיבים, יוצע כקודמו עם מנועי טורבו בבנזין ובנזין, כעת עם מערך היברידי-מתון – ובעיקר: בהיצע גם גרסה חשמלית, EQ. 

מרצדס G קלאס החדש, גם בגרסה חשמלית – המחיר החל ב-1,450,000 שקלים
צילום: יצרן
 

מספר מספרים

לדגם החדש בסיס גלגלים זהה לזה של קודמו, 289 ס"מ – והממדים כמעט ללא שינוי: אורכו 483 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ (2 ס"מ פחות), גובהו 197 ס"מ; גרסת AMG גדולה יותר: 486 ס"מ, 198 ס"מ, 198 ס"מ. הגרסה החשמלית קצרה יותר, 462 ס"מ, רוחבה 193 ס"מ וגובהה 199 ס"מ. נפח תא המטען 640 ליטרים בגרסאות הבעירה הפנימית ומשקלן 2500 ק"ג; בחשמלית 620 ליטרים ו-3085 ק"ג. 

מרצדס G קלאס החדש, גם בגרסה חשמלית – המחיר החל ב-1,450,000 שקלים
צילום: יצרן
 

גרסה חשמלית

בגרסה החשמלית G580 EQ – שמה המלא: G580 עם טכנולוגיית EQ – ארבעה מנועים, אחד לכך גלגל. התפוקה הכוללת היא 587 כ"ס ו-118.8 קג"מ (כל מנוע: 147 כ"ס, 29.7 קג"מ), משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 4.7 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. ל-G580 סוללה של 116 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 449 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 200 קילוואט.

ההנעה הנפרדת לכל גלגל מאפשרת גם היגוי נפרד, לכישורי תמרון מפליגים, כולל סיבוב כמעט במקום, בגרסה זו נעילת דיפרנציאל וירטואלית והבולמים אדפטיביים, נשלטים-אלקטרונית. צביר הסוללות עשוי מארז מיוחד המשתלב גם בשלדה (CTC), לשיפור החוזק המבני והעמידה בפיתול תחת עומס. 

נתוני השטח נכבדים: מרווח הגחון 25 ס"מ; זוויות הגישה, הבטן, והנטישה הן 32 מע', 20.3 מע', 30.7 מע'; חציית מים, 85 ס"מ. 

מרצדס G קלאס החדש, גם בגרסה חשמלית – המחיר החל ב-1,450,000 שקלים
צילום: יצרן
 

בעירה פנימית

מרצדס G קלאס מוצע עם שני מנועי בנזין, אחד בדיזל – כולם מוגדשים, מצוידים במערך היברידי מתון התורם לתפוקה 20 כ"ס ו-20.5 קג"מ, משודכים לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים, וההנעה כפולה-קבועה. בכל הגרסאות 3 נעילות דיפרנציאל, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית.

ב-G450d מנוע דיזל 3.0 ליטר 6 צילינדרים בטור, וזה מייצר 367 כ"ס ו-76.5 קג"מ, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות ומגיע ל-210 קמ"ש.

ב-G500 מנוע בנזין 3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי, עם יותר הספק, 449 כ"ס, ופחות מומנט, 57.1 קג"מ, 5.4 שניות ל-100 קמ"ש ואותה מהירות מרבית.

בגרסת AMG G 63 מנוע 4.0 ליטר V8 המפורסם של חטיבת הביצועים, לזה 2 מגדשים והתוצר בהתאם: 585 כ"ס ו-86.7 קג"מ, 4.4 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-250 קמ"ש. בתיבה שבגרסה זו מצמד רב-דסקיות במקום ממיר מומנט. 

נתוני השטח בשתי הגרסאות הראשונות כמעט כמו בגרסה החשמלית, הפרש קטן נוסף לחובת AMG. 

מרצדס G קלאס החדש, גם בגרסה חשמלית – המחיר החל ב-1,450,000 שקלים
צילום: יצרן
 

המחירים

מרצדס G קלאס עולה 1,450,000 שקלים בגרסת הדיזל G450d; מחירה בגרסת הבנזין G500 הוא 1,550,000 שקלים;. תג המחיר של גרסת הביצועים AMG G63 הוא 2,100,000 שקלים. מחיר הגרסה החשמלית G580 EQ הוא 1,700,000 שקלים. 

מרצדס G קלאס החדש, גם בגרסה חשמלית – המחיר החל ב-1,450,000 שקלים
צילום: יצרן