רקע. על אף שניסאן, גם אינפיניטי, גם השותפות עם מיצובישי ו-רנו שהוכרזה ב-1999 הייתה רוויה מחלוקות סביב שולחן הדירקטוריון, וודאי שלאחר הסקנדלים של המנכ"ל בדימוס קרלוס גוהן, ניסאן היא זו שבסופו של דבר יוצאת מופסדת אחרי שרנו החליטה לצמצם אחזקותיה. כזכור, בתחילת החודש פורסם כי בכירים בניסאן מעריכים שלניסאן נשארו "12-14" חודשים לשרוד אם לא יימצא משקיע חדש. שבוע לאחר אמירות אלה, סמנכ"ל החברה סטיבן מא, הודח מתפקידו.
אינפיניטי, בגפה, כבר הרבה שנים לא מצליחה להבריא מהטיפול הפושר, שלא לומר מרושל או סתם חסר אחריות מצד ניסאן, והודעה זו עשויה לזרוק אותה לשוליים של ההיסטוריה; מכירות המותג בארה"ב קטנו ב-50% בחמש השנים האחרונות, כאשר היקף המכירות בכל אחד מ-197 הדילרים הפעילים בארה"ב הסתכם ב-24 מסירות בממוצע בחודש מתחילת השנה.
קרקע בוגדנית
בניסאן, שהציגה לעולם רכבים פופולרים רבים - מיקרה, קשקאי, אקסטרייל, אלטימה ועוד, פועלים כעת תחת משבר קיומי, בזהירות, במבנה של הנהגה מחודשת בחלקה על מנת למצוא פתרונות, בהם צמצום קווי ייצור בשיעור לא מבוטל, הפחתת דגמים, כיווץ משכורות (כולל של בכירים) וחישוב מחדש של האסטרטגיה החשמלית. "אנחנו צריכים לבחון כיצד להגביר את התחרותיות של המוצרים שבידינו - ולהבטיח שיש עתיד", אומר המנכ"ל מקיטו אצ'ידה.על הנייר, ניסאן הייתה בעמדה טקטית להוביל בשוק החשמלי; ב-2011 התייצבה בקרב חטיבות רכבי הנוסעים שגרירה עצמאית וחשמלית, ראשונה מסוגה לפלח העממי בשם ניסאן ליף, שאף זכתה להמשכיות ב-2017, כולל מתיחת פנים ב-2023. אלא שהליף, במקום להתבגר, להתקדם, הפכה להיות נקודת החולשה של ניסאן בהעדר שיפורים מהותיים. וכך, בזמן שטסלה, הסינים, טויוטה ויונדאי התאימו מוצרים לביקוש וצרכים, ניסאן נקלעה לתרדמת.
תכניות אגב יש, גם לניסאן, בטח לאינפיניטי, כפי שדיווחנו לא מכבר. השאלה על הקצה הלשון - מהיכן יגיע המימון להרפתקאות החשמליות, העצמת המותג ולהבראה שהם זקוקים לה במישור המוצר, תודעה והשפעה. תשובות, לפחות חלקן תתקבלנה ב-2025.