ההופעה
סטאריה הופיעה ב-2021 והרשימה בהופעה מרשימה בזכות עיצוב מתקדם ביותר, בהחלט לא שגרתי ברכב מסחרי. דגם זה הוא בפועל הדור השלישי למסחריות בגודל בינוני של יונדאי, ממשיך את H1 (מ-1997) ואת i800 (מ-2007). סטאריה מוצעת עם מערך ממדים אחד ובגרסאות מרכב של ואן סגור, הולכת נוסעים, מיניוואן מפואר.סטאריה משווקת בישראל מ-2022 ומוצעת כאן בגרסת ואן סגור, גם עם מושב מאחור וחלונות בצמוד (קומבי), או בגרסת מוביל נוסעים לשבעה או לשמונה נוסעים בנוסף לנהג – אלה במושבים מקוריים, ובהגשה מהודרת.
סטאריה עברה לא מכבר מתיחת פנים קלה, וזו כוללת עדכון יחידות התאורה מלפנים, בסביבת הנהג מסך מרכזי "10.25 מחליף כזה עם "8, שינויים קלים, צבעים חדשים.
מנגד, המפרט הטכני עבר שינוי גדול ומשמעותי ביותר.
השינוי הגדול
יונדאי סטאריה מוצעת כעת עם יחידת כוח היברידית, וזו מחליפה את מנוע הדיזל (2.2 ל', 177 כ"ס) ששירת את הדגם עד כה.המערך ההיברידי – כמו ביונדאי סנטה פה, קיה ספורטאז' וסורנטו – מבוסס על מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 160 כ"ס ו-27 קג"מ, וכולל מנוע חשמלי המייצר 73 כ"ס. התפוקה הכוללת היא 225 כ"ס (5500 סל"ד) ו-37.4 קג"מ (1000-4000 סל"ד). לרכב תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 10.2 שניות, המהירות המרבית 167 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת היא 13.2 ק"מ/ל'.
אבזור עשיר
במפרט הבטיחות של סטאריה בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בגרסאות הנוסעים גם ניטור אקטיבי של שטחים מתים.מחיר הגרסה המסחרית החל ב-290,000 שקלים, ובזו חישוקי "17, מפתח חכם, צג "10.25, ממשקי צימוד, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים.
גרסת הנוסעים תוצע ברמת האבזור 'פרמיום' (1+8), מחירה החל ב-316,000 שקלים, ובזו תאורת לד, חישוקי "18, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת מלפנים ונפרדת נוספת מאחור עם פתחי מיזוג גם בשורה השלישית, שקעי USB לשורות המושבים מאחור ועוד.
רמת האבזור 'לקשרי' (1+7) מביאה את מחיר הרכב ל-340,000 שקלים, ובזו גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולדלתות הצד, אוורור מושבים קדמיים, תא אחסון מרכזי, ריפוד עור.