יונדאי i10 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שנה אחרי שנה יונדאי i10 מככבת בטבלת המכירות הישראלית. היא אורחת קבועה בעשירייה הראשונה כשב-2019, שנת המכירות האחרונה לדור הזה, היא התמקמה במקום הרביעי. היקף המכירות העצום לאורך כל שנות קיום הדור הזה וגם הדור הקודם, רק מוכיח את הקשר העמוק שיש למכונית העירונית של יונדאי עם הלקוח הישראלי.
יונדאי i10 2019 לא השתנתה ולא עברה שינויים כלשהם במהלך שנה זו וגם לא עד שתוחלף בדור חדש בפברואר 2020. היא עדיין מוצעת באותן רמות גימור כשהרמה הבסיס, 'אינספייר', ומיועדת בעיקר לחברות השכרה בשל האבזור הדל (למשל, חסר לה דיבורית). היא עדיין לא מציעה מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, בין היתר כי i10 מיוצרת רק עם התרעות שקיימות במערכת כמו מובילאיי.
היצע המנועים מתבסס כעת רק על מנוע ה-1.25 ל' לאחר ששיווק מנוע ה-1.0 ל' הופסק בדצמבר שנה שעברה. למנוע ה-1.25 ל', 4 צילינדרים, 87 כ"ס והוא משודך לתיבה אוטומטיות עם 4 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שכבר אינה צעירה, ה-i10 נראית עדיין מיוחדת בזכות קו הקורה האחורית ודמויי השמשות שמשלימים אותו מאחור. התוצאה סולידית, מאוזנת ונעימה לעין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-i10 עשויה היטב. היא צבעונית ועליזה, ויש לה הרבה תאי אחסון. החומרים מעט פשוטים והמתחרות כבר מציעות יותר אבזור. תא הנוסעים מספיק מרווח, ותא המטען הוא מהגדולים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
השידוך בין מנוע ה-1.25 ל' לתיבת ההילוכים האוטו', טוב גם לנהיגה נמהרת, עם תגובה זריזה ל"קיק-דאון". צריכת הדלק לא ממש חסכונית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה עדיין טובה, אבל המתחרות סוגרות פערים ומציעות מתכונת טובה יותר. התנהגות הכביש בטוחה וטובה, אבל יונדאי i10 2019 מחסירה את רכיב ההנאה מנהיגה שצריך להיות קיים במכוניות קטנות.
-
תמורה למחיר
המתחרות כבר מציעות יותר אבזור מותרות וגם רמת בטיחות אקטיבית גבוהה יותר. כך שהתמורה פחות טובה מבעבר. אבל i10 זולה יותר לרכישה בכ-5%, כך שלמרות גילה, היא ממשיכה להיות קנייה מוצלחת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.2 ליטר עם כ-8400 יחידות.
 
-
סיכום
למרות גילה, עדיין מוצלחת.