יונדאי i10 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מכונית המיני של יונדאי נחתה בישראל בדור חדש לגמרי ממש בפברואר 2020. מאז היא משווקת בישראל ללא שינוי מכאני כלשהו, גם בשנה זו, כשהעדכון היחידי נוגע להוספת רמת גימור בשנה שעברה.
זהו דור שלישי לדגם שמבוסס על פלטפורמה משודרגת של הדור היוצא עם ממדים מהגדולים בקבוצה. הדגם משווק בישראל עם מנוע אחד בלבד: בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר, 4 צילינדרים עם 84 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רובוטית חד-מצמדית או תיבה ידנית (לשתיהן 5 הילוכים).
הדגם מוצע בחמש רמות גימור ובכולן נמצא אבזור בטיחות אקטיבי מקורי.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של i10 מודרני וספורטיבי ונראה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת ומשטחי הפלסטיק קשיחים בדומה לקיים בסגמנט. איכות ההרכבה טובה, רשימת האבזור נאה גם אם לא שופעת. הנדסת האנוש טובה.
מלפנים המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה והראות החוצה סבירה. מאחור המרחב גדול, המושב נוח אבל תמיכת הירכיים לא מושלמת, מה שעלול לעייף בנסיעות ארוכות. לתא המטען נפח סביר של 252 ליטר, ולגמרי מספק.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא בנזין אטמוספרי, בנפח 1.2 ליטר עם 84 כ"ס. הביצועים סבירים בידנית, והרבה פחות מכך ברובוטית. לראיה: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.6 שניות בידנית ו-15.8 שניות ברובוטית.
תיבת ההילוכים הרובוטית החד-מצמדית, איטית בפעולתה, ובהילוכים הנמוכים ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד, ולא נעימה. תפעול התיבה הידנית נוח וחלוקת ההילוכים טובה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ונוחות הנסיעה העירונית סבירה מינוס. עם זאת, בכביש בינעירוני המצב מוצלח והמרכב מרוסן.
בידוד רעש הרוח סביר, ובגרסה הרובוטית גם רעש המנוע. בגרסה הידנית רעש המנוע נוכח כבר ממהירות השיוט שבאזור 3000 סל"ד ובשתי הגרסאות רעש הכביש בולט, בעיקר ברמות הגימור הגבוהה בשל צמיגים רחבים במיוחד (195 מ"מ). ברמות הגימור הבסיסיות חישוקים וצמיגים שונים שעוזרים לספוג טוב יותר את השיבושים וגם למתן את הרעש.
היכולת הדינמית טובה, עם יציבות גבוהה בפניות ואחיזה גבוהה. לרגעים היא אפילו יכולה להיות מהנה.
 
-
תמורה למחיר
הדור החדש הביא עימו עיצוב חיצוני מוצלח, סביבת נהג מעוצבת ואיכותית, ומרחב פנימי גדול. התיבה האוטומטית אינה מעודנת, והביצועים סבירים בידנית וחלשים באוטומטית, אבל יש המון רמות גימור שמתומחרות היטב, כך שהתמורה טובה מאוד.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות האקטיביות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון בהיגוי (לראשונה במכונית מיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
עם זאת ציון הבטיחות של יונדאי i10 מאכזב. ארגון הבטיחות האירופי EuroNCAP העניק למכונית ציון של 3 כוכבי בטיחות. חלק מזה נובע מהחמרת המבחן עצמו שהתרחש במאי 2020 (וכולל החמרת פגיעת החזית ופגיעת הצד, ובדיקת יעילות מערכות הבטיחות האקטיביות), אבל לא רק.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשתי הגרסאות חסכונית מאוד ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון של 15.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית ו-16.6 ק"מ לליטר עם הידנית.
-
מה חדש ביונדאי i10 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022
-
סיכום
לחובתה נוחות נסיעה בינונית, תיבת הילוכים איטית וביצועים לא מרשימים; לזכותה מרחב מעולה בתא הנוסעים שהוא איכותי ונאה, שימושיות מצוינת, שלל מערכות בטיחות מתקדמות וצריכת דלק חסכונית.