יונדאי i20 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז ימי הגטס העליזים, הסופרמיני של יונדאי היו לסיפור הצלחה בישראל, ובתקופות מסוימות אף למכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט. אבל הדור השני, שהושק ב-2014, התקשה לשחזר את ההצלחה.
בתחילת 2018 עברה המכונית מתיחת פנים שנחתה בישראל בסוף השנה, והשינוי משמעותי: מנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר המייצר אותו הספק כמ ה-1.4 ליטר המוחלף (100 כ״ס) אך מומנט טוב בהרבה (17.5 קג"מ ב-1500 סל"ד במקום 13.7 קג"מ ב-3500 סל"ד), ובמקום תיבה אוטומטית עם 4 הילוכים הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בנוסף צוידה הסופרמיני המחודשת במערכות בטיחות מתקדמות שחסרו בעבר (למעט ברמת הגימור 'אינטנס' הבסיסית) – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ואפילו עמעום אוטומטי שימושי לאור הגבוה - ומול השיפורים האלה, המחיר דווקא ירד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הדור הנוכחי של i20 היה מוצלח כבר עם הצגתו, והקורה האחורית השחורה תרמה ליצירת מראה מקורי, וביונדאי השכילו שלא לשנות זאת. וכך החזית המעודכנת, עם שבכת ה"מפל" העכשווית של היצרן ויחידות התאורה החדשות, עדיין נראית טוב ומשלבת ניחוח אירופאי. השינוי המשמעותי בעיצוב הוא מאחור עם יחידות תאורה, פגוש ודלת אחורית חדשים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אינה שונה באופן משמעותי ביחס לזו שלפני מתיחת הפנים, ועם זאת, השינויים יוצרים רושם מכובד יותר, וכך גם צג המידע שדומה לזה שב-i30. מערך המולטימדיה של יונדאי ישראל, 'קונטקטד', נעזר בלחצנים גדולים, משפר את ההופעה בפנים, אבל כמו חלקים נוספים בתוך הרכב מתחיל להיראות מיושן. נוחות התפעול שלו סבירה אך לא מצוינת.
איכות החומרים טובה ויוצרת תחושה איכותית לסופרמיני. רשימת האבזור נאותה ביחס לקטגוריה, וכוללת בקרת אקלים, וכאמור מערך המולטימדיה.
ממושב הנהג התחושה היא ש-i20 גדולה יחסית למתחרות. תנוחת הנהיגה טובה, למושב המשופר נוחות סבירה אבל הנוסעים התלוננו שמושב הנוסע נמוך מדי. לתא המטען נפח יעיל של 310 ליטר.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו החדש מתאמץ הרבה פחות מקודמו האטמוספרי בהאצות במהירויות בין-עירוניות, יש לו אופי נמרץ והוא מייצר תחושה וצליל כמעט ספורטיביים. הוא נושם היטב, אוהב לטפס בסל"ד, אך אינו חייב זאת. במצב 'ספורט' חטיבת הכוח נמרצת משמעותית ולעיתים קצת מדי. בצד השלילה, התיבה לא מספיק חלקה במהירויות נמוכות, ולעיתים נוצרת תגובה מהוססת. גם מערך דימום-התנעה פעלתן מדי. צריכת הדלק טובה ונעה בין 13.4 ק"מ/ ל' בתוואי נהיגה שכלל חלקים מאומצים לבין 15.4 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ברוב מתארי הנסיעה. הסופרמיני של יונדאי מסתדרת היטב עם שיבושים עירוניים גדולים, וגם מחוץ לעיר היכולת נאותה, גם אם היא מעט פחות טובה על שיבושים חדים.
למרות רכינה מורגשת של המרכב בפניות, ההתנהגות של יונדאי i20 2018 טובה והיא משדרת תחושה בטוחה ויציב. לסופרמיני היגוי עם משקל ופעולה נכונים, והתחושה היא שחטיבת הכוח החדשה לא מאתגרת את מכלולי השלדה.
 
-
תמורה למחיר
לפני מתיחת הפנים, ה-i20 הייתה מכונית טובה עם נקודות תורפה שפגעו בה קשות. היצרן והיבואן תקנו זאת במקצה השיפורים: חטיבת הכוח החדשה טובה בהרבה מהיוצאת, תוספת האבזור הבטיחותי מבורכת וכאשר לכל אלה מתלווה הוזלה, מעמדה של i20 בתחום משתנה. עם זאת, התמורה לא מבריקה מול מובילות הקבוצה החדשות יותר, בייחוד כאשר חלקן חזקות וזולות יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.4 ליטר עם כ-1600 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי i20 2018
תחילת שיווק גרסה מחודשת בדצמבר 2018.
-
סיכום
השיפורים שנעשו במתיחת הפנים הפכו את יונדאי i20 2018 למכונית טובה יותר. אבל בארבע השנים שעברו מאז שהושקה גם המתחרות קפצו קדימה - כך שהסופרמיני הקוריאנית נשארת במקום טוב באמצע, אך אינה ממצטיינות הקבוצה.