לקסוס LS 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במרץ 2021 התחיל שיווקה בישראל של לקסוס LS המחודשת.
במסגרת מתיחת הפנים, נעשו שינויים בסבכה, בפגוש וביחידות התאורה, שכעת הן דקות יותר וכוללות תאורת לד מתקדמת. בתא הנוסעים העדכון הבולט הוא במערך המולטימדיה המחודש עם צג "12.3. בנוסף, למושבים ריפוד ותפרים חדשים לשיפור נוחות הישיבה.
במסגרת חידוש הדגם, כויל מחדש מערך המתלים האדפטיבי, תושבות המנוע חדשות ולצמיגי האל-תקר דופן רכה יותר מאשר עד כה – הכל על-מנת לשפר את איכות הנסיעה. בגרסה ההיברידית מנוע בנזין אטמוספרי 3.5 ליטר V6 ומנוע חשמלי ליצירת הספק משולב של 359 כ"ס.
מנוע הבנזין אמור להיעזר יותר על-ידי המנוע החשמלי, וכך להיות יעיל בסל"ד נמוך יותר – גם לשיפור צריכת הדלק, גם לפעולה מעודנת יותר. טווח הנסיעה בחשמל בלבד, כך לקסוס, שופר אף הוא.
סך ההילוכים הכולל הוא 10 – שישה בתיבה פלנטרית לבנזין, ארבעה יחסי העברה קבועים בתיבה הרציפה. LS המחודשת מוצעת כעת רק עם הנעה אחורית.
האבזור עשיר, ולרמות הגימור שמות חדשים.
מפרט הבטיחות עודכן, ולרכב 12 כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה ושמירה על מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
מחיר לקסוס LS 500h כעת נמוך מאשר לפני חידוש הדגם, ויחד עם האבזור העשיר יותר, מציע גם תמורה משופרת.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי החיצוני בספינת הדגל של לקסוס אינו גדול, ומתמקד בסבכה, בפגושים וביחידות תאורה. המבנה המוארך והנמוך, שמשלב בין סדאן לקופה, מסתיר היטב את הממדים. חישוקי "20 בוהקים מחזקים את המופע המרשים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מועשר בעור ובעור הפוך בגווני חום בהיר וזה יוצר אווירה מאוד מזמינה, דיפון העץ מעשיר לא מעט, וגם הפרטים הקטנים, כמו הידיות הצפות, מוסיפים. האבזור עשיר מאוד, כנדרש ממכונית פאר, והשילוב של כל אלה יוצר רכב שנעים מאוד לשהות בו וליהנות ממה שיש לו להציע לנהג ולנוסעים.
השפע הרב של אופציות התפעול מחייב הסתגלות, והעובדה שכמעט כולן מתופעלות דרך הצג לא מסייעת. מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה טובה.
המרחב מאחור נדיב, אך מרווח הראש פחות. תא המטען, שנפחו 430 ליטר, קטן ביחס לגודל המכונית.
-
מנוע וביצועים
אופי הפעולה של יחידת הכוח נעים מבעבר, מאומץ פחות. זו פועלת חלק, שקט וזורם יותר מאשר קודם.
תחת עומס, בעליות או בעקיפות, רעש מנוע הבנזין נשמע יותר, הצליל גברי יותר מאשר קודם, והביצועים כשלעצמם טובים בהחלט. הסיוע של מערכת השמע לקונצרט המוטורי עוזר לרוב, אך במצבי 'ספורט' הקיצוניים יותר הוא עלול להישמע מעט מוגזם. בזחילה חשמלית הרכב מייצר רעש מלאכותי להתרעה וזה אינו נעים.
-
נוחות והתנהגות
הדגם המחודש נעים מקודמו ונוחות הנסיעה טובה מאוד ואחידה. רחשי הכביש והרוח מבודדים היטב.
בכבישים מפותלים מורגש כי LS היא מכונית כבדה וגדולה, אבל היכולת הדינמית שלה גבוהה ומאפשרת לצלוח פניות בקצב מהיר מהצפוי. המעבר מהנעה כפולה להנעה אחורית, כמאמר הקלישאה, שיפר את ההנאה.
בנהיגה רגילה, להגה משקל קל מדי, תחת עומס במצבי 'ספורט' המשקל טוב והתחושה משופרת.
פעולת הבלימה לא מספיק הדרגתית, אך הבלמים עדיין אפקטיביים וטובים מהמקובל בכלים היברידיים.
-
תמורה למחיר
מחירה של ה-LS, כמקובל במכוניות פאר גבוה מאוד. עם זאת ובהשוואה למתחרות, גם בהינתן האבזור, היא מציעה תמורה טובה למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס LS משווקת בגרסה אחת - 500h היברידית, 3.5 ל' - ובשתי רמות גימור.
רמת הגימור 'טאקומי' כוללת חישוקי "20, גג זכוכית, תאורת לד אדפטיבית, מפתח חכם; תפעול חשמלי לדלת האחורית, לגלגל ההגה, לווילונות, למושבים הקדמיים והאחוריים – בכולם אוורור וחימום, בקדמיים גם עיסוי; מולטימדיה עם צג "12.3 וממשק עם אפל ואנדרואיד, מחוונים מוקרנים; בקרת אקלים ארבעה-אזורית, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של מארק לווינסון עם 23 רמקולים.
ברמת 'טאקומי היי ווד' תא נוסעים מפואר יותר, כולל דיפון עץ וגימור ייחודי לקונסולה המרכזית.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות כולל 12 כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה ושמירה על מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה למכונית בגודל כזה, ונעה בין 9 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, ל-12 ק"מ/ל' בשיוט בכביש בין-עירוני.
-
מה חדש בלקסוס LS 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מכונית הפאר של לקסוס שונה באופייה ובהתנהלותה מדגמי הפאר של המותגים הגרמניים. הניהוג אינו מלוטש כמו בהם, וכיום היא נראית פחות עדכנית מאשר נראתה עם השקתה ב-2017.
ועדיין, מדובר במכונית משובחת, שמבצעת את רוב מטלות הנסיעה והנהיגה ברמה הגבוהה ביותר.