מאזדה 2 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של מאזדה 2 הגיע לישראל ביוני 2015, ועבר מתיחת פנים ראשונה בדגם שהחל להימכר מינואר 2018. כדי לשמור על רעננות במציאות שמשתנה מהר, הדגם עבר מתיחת פנים שניה שעלתה לישראל בספטמבר 2020.
השינויים החיצוניים קטנים ונוגעים מעט לאחוריים ובעיקר לחזית שמיישרת קו עם מרכיבי העיצוב ב-6 המחודשת וב-3 החדשה. כעת כוללת החזית תאורת לד תקנית בכל רמות הגימור (פרט לתאורת היום ברמת דינמיק), וגם חישוקים חדשים לכל הרמות.
העדכון הוויזואלי בתא הנוסעים קטן, אבל שאר השינויים משמעותיים. מערך המולטימדיה המקורי (צג "7) שודרג וכולל כעת ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. יש מושבים חדשים, חומרים שונים ומשופרים, כשברמת הגימור הגבוהה 'פיור וויט', נעשה שימוש בחומרי דיפון וריפוד לא שגרתיים בדגמי סופרמיני, שמשלבים עור וזמש.
גם מתחת לפני השטח עודכנו חלקים. המתלים כוילו מחדש ונוספו חומרי בידוד לעידון איכותית הנסיעה. מנוע ה-1.5 ליטר שהיה קודם עודכן גם הוא וכעת מייצר 115 כ"ס (111 כ"ס לפני החידוש). אין שינוי בתיבת ההילוכים (שישה, פלנטרית).
יש עדיין שלוש רמות גימור, אבל מעט שונות מבעבר. רמת 'דינמיק' כוללת חישוקים קלים ("15), מערך מולטימדיה MZD משודרג (כעת עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו) עם מסך "7, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, לחצן התנעה, תאורת לד (פרט לתאורת היום) ועוד. רמת 'אלגנס' שנוספה כעת, מציעה פחות או יותר את אותו אבזור שהיה ברמת 'ספורט' אותה החליפה: חישוקי "16 קלים, פקדים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, שמשות אחוריות כהות, ריפוד שונה, תאורת לד היקפית. רמת 'פיור וויט' מוסיפה מפתח חכם, חיישני רוורס מקוריים, ריפוד עור למושבים ועור בשילוב זמש לדשבורד וליפוני הדלתות. גם כאן וכמו ב-3 החדשה, נטשה מאזדה את התצוגה העילית שבעבר הופיעה ב-2 מרמת גימור 'ספורט'.
מערך הבטיחות שודרג אף הוא, וכולל בלימה אוטונומית משופרת (עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב (שהיתה גם בעבר), וברמת גימור 'פיור וויט' גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה צולבת מאחור – שתי מערכות שגם היו בעבר ברמת גימור 'ספורט' ו'ופיור וויט'. החידוש עכשיו הוא גם בלימה אוטונומית לאחור. בעבר מאזדה 2 נחשבה למובילת הסגמנט בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות, כיום ועל אף הרשימה המכובדת, זה לא המצב. והיעדר התרעה על אי שמירת-מרחק במהירות בינעירונית מחייבת מערכת התרעה בהתקנה מקומית. ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP העניק לה ארבעה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
עיקר העדכון נוגע לחזית ליצירת עיצוב הדומה לזה שב-3 החדשה. התוצאה נאה, אבל העיצוב מתחיל להראות את גילו, ביחוד מאחור. גם הפרופורציות מעט מוזרות כשהיא בעיקר נראית צרה וגבוהה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כבר אינה החדשנית בתחום, אבל עדיין מיוחדת, קלה לתפעול, ושופעת אבזור ברמות הגימור הגבוהות. מושב הנהג שופר והוא כעת נוח. מלפנים המרחב אינו גדול, ומאחור המרחב מעט קטן. במיוחד לראש ולברכיים. בנוסף מאחור המושב נמוך וקו השמשות גבוה. תא המטען של מאזדה 2 2020 הוא מהקטנים בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' שודרג במעט וכעת מפיק 116 כ"ס (111 כ"ס בעבר). אין שינוי בתיבה האוטומטית עם 6 הילוכים. השניים פועלים היטב ומשלבים בצורה טובה מאוד ביצועים וחיסכון בדלק.
-
נוחות והתנהגות
המתלים שכוילו מחדש מתמודדים טוב יותר עם שיבושים קטנים וכביש מחוספס. הדבר מורגש במיוחד בעיר. רעשי הכביש מבודדים טוב יותר בעיר, אך לא מחוץ לעיר שם גם מצטרף רעש רוח. התנהגות הכביש של מאזדה 2 2020 מצוינת, והיא מפגינה אופי מהנה וצעיר.
-
תמורה למחיר
מול המתחרות החדשות היא כבר פחות בולטת וגילה מורגש. אבל היא עדיין מציעה סוג של ייחוד, אמירה אופנתית, וברמת הגימור הגבוהה, 'פיור וויט', אפילו ניחוח של יוקרה. התמורה טובה-מינוס.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אלגנט 1.5 ליטר עם כ- 3200 יחידות.
אחריה גרסת דמיו קומפורט 1.5 ליטר עם כ-60 יחידות.
 
-
מה חדש במאזדה 2 2021
מתיחת פנים שניה לדור הרביעי. קוסמטיקה חיצונית, עדכון למערך המולטימדיה MZD, מושבים חדשים, מנוע מחודש, כיול מתלים שונה, בידוד משופר.
-
סיכום
סופרמיני מהנה לנהיגה עם אחת מסביבות הנהג האלגנטיות בסגמנט.