מאזדה 2 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאזדה 2 הנוכחית היא כבר מכונית ותיקה. היא הגיעה לישראל ביוני 2015 וזכתה לשתי מתיחות פנים: ראשונה בדגם שעלה לישראל בינואר 2018, ושניה בדגם שהגיע בספטמבר 2020.
מנוע ה-1.5 ל', שחודש במסגרת מתיחת הפנים האחרונה, מפיק 116 כ"ס. תיבת ההילוכים נותרה כשהיתה, אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים.
בינואר 2023 הוצג בחו"ל עדכון קליל נוסף, שככל הנראה יהיה האחרון לפני שהדגם יוחלף בדור חדש לחלוטין ב-2025.
השינויים מתחילים בחזית עם סבכה חדשה שמוצעת או בצבע שחור או בצבע המרכב, עם אפקט שמזכיר במידת מה סבכות אטומות של מכוניות חשמליות.
בנוסף ישנה הדגשה צבעונית זעירה על הגריל, בגימור צהוב או אדום בהתאם לגרסה. כל גרסאות ההאצ'בק, כמו גם גרסת הסדאן, זכו לפגוש אחורי שעוצב קלות מחדש.
לרוכשים יוצעו מעתה 9 אופציות צבע חיצוניות, עם תוספת של צבע אפור וצבע כחול חדשים. חלק מרמות הגימור יגיעו כסטנדרט גם עם גג שחור.
השינויים שבוצעו בתא הנוסעים כוללים שלושה פנלים צבעוניים בחלק מרמות הגימור, ותא נוסעים שחור עם הדגשות אדומות בשאר רמות הגימור.
רמת גימור GT בעלת האיפור הספורטיבי כוללת גם מושבי עור חלקיים, דשבורד בשילוב של אדום ושחור, פתחי אגזוז כפולים ועיצוב חישוקים שונה.
בספטמבר 2023 בוצע עוד שינוי, כאשר מערכת התפעול 'Mazda Connect' הגיעה סוף סוף גם למאזדה 2. המערכת העדכנית פועלת על גבי מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', ומחליפה את מסך ה-7 אינץ' בדגם היוצא – שעדיין הריץ את מערך MZD Connect המזדקן של היצרנית.
המערכת החדשה מאפשרת חיבורים אלחוטיים לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ומציעה בשוק היפני תכונות מקוונות דוגמת שליטה מרחוק דרך הסלולרי.
העדכונים צפויים להגיע לדגם הישראלי רק במהלך שנת 2024.
-
עיצוב ונוכחות
המראה כבר לא צעיר וחדשני כפי שהיה בעבר ובמיוחד מאחור. גם הפרופורציות מעט מוזרות וגורמות למכונית להיראות צרה וגבוהה. ועדיין, ההופעה אלגנטית ונאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מקורית ונעזרת באלמנטים לא סימטריים (מיקום פתחי המיזוג) ושימוש במספר חומרים וצבעים ליצירת מקום שנעים לשהות בו. איכות החומרים טובה מהמקובל בסגמנט. הנדסת האנוש טובה למדי, ורק מסך המולטימדיה נראה מעט קטן ביחס למקובל כיום.
מושב הנהג נוח וקל לייצר תנוחת נהיגה טובה. לא מדובר במכונית מרווחת במיוחד, והדבר מורגש מעט מלפנים, הרבה מאחור (ראש וברכיים). תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה, ונפחו 280 ליטרים בלבד.
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא 1.5 ליטר, 116 כ"ס והתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. השילוב הזה עובד טוב, המנוע מגיב בזריזות ונכון לטפס לסל“ד גבוה, שם הוא נשמע אך צלילו נעים. פעולת התיבה לרוב חלקה ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. פעולת המתלים שקטה ויעילה גם בעיר וגם בדרכים בינעירוניות. מחוץ לעיר ובכביש גלי חסר ריסון והיא עשויה להיות מעט קופצנית. בידוד הרעשים סביר, כשרעש המנוע מבודד היטב, וזה של הכביש והרוח פחות.
היכולת הדינמית טובה מאוד, ה-2 פונה היטב ומגיבה בזריזות להפניית הגה.
-
תמורה למחיר
מאזדה 2 התבגרה עם השנים, וגילה מורגש (מערכת הנעה, בידוד רעשים, מערכות בטיחות), אך עדיין מדובר במכונית מהנה לנהיגה ונוחה לנסיעה, שמציעה את אחד מתאי הנוסעים האלגנטים בסגמנט עם אבזור נדיב. התמורה, אפוא, בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'דינמיק' כוללת חישוקים קלים ("15), מולטימדיה "7 עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, לחצן התנעה, תאורת לד (פרט לתאורת היום) ועוד.
רמת 'אלגנט' מוסיפה חישוקי "16 קלים, פקדים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, שמשות אחוריות כהות, ריפוד שונה ותאורת לד היקפית.
-
בטיחות
בעבר מאזדה 2 נחשבה למובילת הסגמנט בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות. כיום זה כבר לא המצב, והיעדר התרעה על אי שמירת-מרחק במהירות בינעירונית מחייבת מערכת התרעה בהתקנה מקומית ('מוביל איי').
ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP העניק לה 4 כוכבי בטיחות - אך מדובר בפרוטוקול מבחן ישן ופחות מחמיר משמעותית מהמקובל היום.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש) והתרעה על סטייה מנתיב. ברמת גימור 'פיור וויט' ששיווקה הופסק ב-2023, היה גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד: 13.7 ק“מ/ל' במסלול המבחן.
-
מה חדש במאזדה 2 2023
הפסקת שיווק רמת הגימור Pure White.
-
סיכום
גילה כבר מורגש, אך עדיין מדובר בסופרמיני זריזה ומהנה שכבר קשה למצוא כמותה.