מיצובישי ASX 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי ASX הגיע אלינו אחרי תהליך ארוך וניסיונות רבים לתחילת יבוא. זהו דור שלישי לדגם שהוצג ב-2010 והספיק לעבור שלוש מתיחות פנים (ב-2016 ונוספת ב-2017) לפני שהגיע לישראל בנובמבר2017. בסוף שנה שעברה, בנובמבר 2019 הגיע לישראל לאחר מתיחת פנים נוספת (שלישית) בה עודכנה יחידת הכוח, עודכנו מערכות הבטיחות, ונוסף עוד אבזור נוחות לרמת הגימור הבסיסית, 'אינטנס'. בשנה זו לא חל שינוי בדגם.
ASX מבוסס על פלטפורמת אאוטלנדר, שגם משותפת לאקליפס קרוס, כשהשלושה מציעים בסיס גלגלים זהה (267 ס"מ), כשההבדל הוא באורכי המרכב שנובע מהייעוד של כל דגם. ASX הוא הקטן מבין השלושה ובשווקים רבים הוא החליף את לאנסר, המשפחתית שייצורה בתקינה אירופאית הופסק בסוף 2017.
בחרטומו מנוע בנזין אטמוספרי, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, 150 כ"ס חדש, (שנמצא גם באאוטלנדר) והחליף מנוע באותו נפח והספק, גם תיבת ההילוכים חדשה. עדיין תיבה רציפה, כשכעת זהו דורה השלישי של התיבה שגם משותפת לאקליפס קרוס. יחד עם שינוי יחידת הכוח, גם נוסף מערך עצור-סע ומרווח הגחון צומצם ב-2.5 ס"מ ל-19 ס"מ. מיצובישי ביצעה את כל זה כדי לשפר את תצרוכת הדלק ולהתאים את ASX לתקני הזיהום החדשים באירופה.
יש עדיין שלוש רמות גימור, 'אינטנס', 'אינסטייל' ו'פרימיום' (פירוט תכולתן ניתן לראות בדף דגם 2019).
ארגון EuroNcap העניק לו חמישה כוכבי בטיחות. אבל כדאי לדעת שמצד אחד הוא נבחן ב-2011 במבחן הישן והפחות מחמיר, ומצד שני מוסיף מערכות בטיחות אקטיביות שלא היו כשנבחן. כך שלא ברור לאיזה ציון היה זוכה בתנאי המבחן כיום.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופיל מזכיר שמדובר במתיחת פנים, כשהחזית העדכנית של מיצובישי ASX 2020 רבת ניקלים ורושם. סרחי העודף הקצרים, יחד עם מרווח גחון שהצטמצם ב-2.5 ס"מ, מעניקים לרכב הופעה מעט אתלטית.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעיצוב החיצוני, סביבת הנהג מסגירה את גילו. הוא כמעט ולא השתנה והחומרים ששופרו לא מצליחם לרומם את התחושה. האבזור ברמת הגימור הגבוהה עשיר, אבל המתחרים כבר סגרו פערים, וחלקם כבר מציעים יותר.
המושבים נוחים למרות שבסיסם קצר. הקורות הקדמיות עבות ומסתירות בצמתים. מלפנים המרחב מספק, כשמאחור חסרים מרווחי ברכיים וראש. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית קטנה מהרצוי. נפח תא המטען קטן מהממוצע בקטגוריה, אך סה"כ מציע נפח סביר.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע מציע ביצועים סבירים ותיבת ההילוכים מגיבה טוב מבעבר. כדי להפיק את המרב יש לאמצו ושם הוא רועש. צריכת הדלק פחות טובה מהמתחרים.
-
נוחות והתנהגות
המתלים של מיצובישי ASX 2020 יחסית נוקשים. בעיר לא כל המפגעים מטופלים כראוי, מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר. נרשמו גם רעשי רוח ועוד יותר רעשי כביש בולטים.
זוויות הגלגול מתונות, ואחיזת כביש סבירה, יוצרים התנהגות כביש טובה. ההיגוי כבד יחסית למקובל כיום (לטובה בעיקר) אך רגיש ללוחמת הגה ביציאה מפנייה ולשיבושים.
 
-
תמורה למחיר
כמעט עשור שהדגם קיים במתכונתו הנוכחית. מתיחות הפנים שעבר לאורך השנים משאירים אותו רלוונטי, אבל הגיל ניכר. התמחור אטרקטיבי וזול, אבל המתחרים מציעים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 2 ליטר עם כ-2900 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 2 ליטר עם כ-10 יחידות.
-
מה חדש במיצובישי ASX 2020
לא נרשמו שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
רק אם המחיר והאבזור מדברים אליכם.