ניסאן מיקרה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו הדור השני של מיקרה שמשווק בישראל, אבל קדמו לו בעולם עוד שני דורות, כך שזהו דור רביעי לדגם. הדור הזה החל את דרכו בישראל בינואר 2011 והגיע אחרי מתיחת פנים שעיקרה קוסמטית, בינואר 2014.
ניסאן מיקרה הזו מבוססת על פלטפורמת V שמשותפת לניסאן טידה ודגמים נוספים, מגיעה לישראל מהודו, וכדי לחזק את העובדה כי חסכונית, הצמידה לה היבואן את הכינוי 'אקו-מיקרה'.
יחידת הכוח שהוצגה עם תחילת שיווק הדגם בשנת 2011, ממשיכה גם שנה זו ללא שינוי. מדובר במנוע בנזין אטמוספרי 3 צילינדרים בנפח 1.2 ל', 80 כ"ס, שמשודך לתיבה ידנית או לתיבה אוטומטית-רציפה ייחודית בעלת שני יחסי העברה קבועים שמטרתם ליצור תחושה "אוטומטית" יותר.
אין שינוי ברמות הגימור. 'ויזיה' מציעה מערכת שמע מקורית עם בלוטות', מראות מתקפלות חשמלית, ותפעול חשמלי לחלונות הקדמיים. רמת גימור 'אסנטה' מוסיפה בקרת אקלים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, חלונות חשמל גם מאחור (בהתקנה מקומית), חיישני נסיעה לאחור ועוד שני פריטים שלא אופייניים לסגמנט: בקרת שיוט, ומערכת לסיוע בחניה.
שתי רמות הגימור מציעות שש כריות אוויר, וזכאיות לציון הבטיחות של ארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי. ציון שהיה מאכזב עוד שהוצגה המכונית.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן מיקרה 2016 מציגה עיצוב אנמי ופשוט. נסיגה לעומת מראה הדור הקודם והעגלגל.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאכזב עם פלסטיקה זולה ואיכות גימור לוקה בחסר. המושבים לא נוחים והמרחב שבעבר היה סביר, כבר מרגיש צפוף ביחס למתחרות. ניסאן מיקרה 2016 עדיין מציעה אבזור ייחודי שלא אופייני לסגמנט.
-
מנוע וביצועים
80 כ"ס לא מספיקים למיקרה שמרגישה חלשה. בנוסף המנוע גם רועד ומרעיש. התיבה הרציפה חסרת עידון כשבעיר היא גורמת למנוע לנוע בסל"ד נמוך מדי, ובכל עזיבת דוושה נרשמת קפיצה קטנה ומעיקה מצד התמסורת. צריכת הדלק מעולה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של ניסאן מיקרה 2016 סבירה. אך שאר הפרמטרים מאכזבים. בידוד הרעשים (רוח, דרך ומנוע) והוויברציות מהמנוע פוגמים באיכות הנסיעה הכללית. ובכל הנוגע להתנהגות הכביש למיקרה הגה איטי ולא מדויק, אחיזה נמוכה וריסון חסר על כבישים גליים.
-
תמורה למחיר
בהתחשב במחיר שממוצע לקטגוריה, והמתחרות הטובות ממנה משמעותית, ניסאן מיקרה 2016 מציעה תמורה חלשה.
-
סיכום
מתקשה להשתוות למתחרות.