ניסאן קשקאי 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של ניסאן קשקאי החליף דגם שהיה סיפור הצלחה גדול בארץ ובעולם. הוא הגיע לישראל בספטמבר 2014, הציג שיפור בתחומים רבים, אבל גם יצר סימן שאלה בגלל מעבר למנוע 1.2 ל' מוגדש חלש יחסית עם 115 כ"ס. למרות הירידה המשמעותית בהספק, תומחר הקשקאי כמו מובילי הקבוצה החזקים משמעותית.
קשקאי מבוסס על פלטפורמה חדשה ומודולרית שפותחה במשותף עם רנו, ומציע מידות מעט גדולות מקודמו. תא הנוסעים, נקודת תורפה בדור הראשון, עבר שדרוג מהותי לא פחות בעיצובו ובאיכותו הכללית, כשגם מרחב המחייה לנוסעים שודרג באופן ניכר.
מתחת למכסה המנוע נמצאים מנועי טורבו מהדור החדש – בנזין (1.2 ל', 115 כ"ס) או דיזל (1.6 ל', 130 כ"ס) – בשני המקרים עם תיבה אוטומטית-רציפה (חדשה ושונה מבדור הקודם) והנעה קדמית. אפשרות להנעה כפולה לא מוצעת בישראל.
אותן שלוש רמות גימור ממשיכות גם השנה (לפירוט ראו דף דגם קודם). חבילת ‘Safety Shield’, השם השיווקי של ניסאן למערכות בטיחות אקטיביות, מוצעת מרמת 'אסנטה SV' כשבה נמצא בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית וזיהוי תמרורים. רמת 'טקנה' מוסיפה גם התרעת רכב "בשטח מת", ערנות נהג, וזיהוי תנועה חוצה. יש לציין שמערכות בטיחות אקטיביות עדיין לא נפוצות בקטגוריה.
כמענה לתחרות בזירת הקרוסאוברים הזולים, הצטרפה בנובמבר 2015 רמת גימור בסיסית חדשה. מדובר בתת-קטגוריה שנולדה עם קיה ספורטאז' 1.6 ל' וסובארו XV, בצעד שגרר את פיג'ו 3008 סקודה ייטי ויונדאי טוסון. הרמה הבסיסית החדשה נקראת 'ויזייה' וביחס לרמת גימור 'אסנטה' שהעד כה היתה הבסיסית בהיצע, מחסירה את מערך המולטימדיה המקורית.
-
עיצוב ונוכחות
בראש ובראשונה ניסאן קשקאי 2015 נראה יותר "פנאי" מקודמו. יחד עם קווים אגרסיביים וחדים הוא גם נראה דינאמי ומודרני.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג בקשקאי מופע צעיר ועכשווי ותחושה אוורירית. החומרים פשוטים יחסית ואיכות ההרכבה טובה. רמות הגימור השונות מאובזרות למדי ולרוב מציעות יותר מהקיים אצל המתחרים. המרווח נאה באופן כללי ודי ממוצע לקטגוריה. גם תא המטען מציע נפח ממוצע לקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
בנהיגה עירונית רגועה מנוע ה-1.2 ל' (115 כ"ס) מספק תנועה שקטה וחלקה. בנהיגה נמרצת יותר – למשל בעקיפות בכביש בין עירוני או בעליות – מורגש המחסור בכוח באופן בולט ביחס למתחרים. למרות השימוש במנוע קטן, צריכת הדלק רק ממוצעת לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה סה"כ עם יכולת ספיגה טובה של שיבושים. במהירות בינעירונית הספיגה פחות מוצלחת ויותר קופצנית וגם מצטרף רעש כביש. התנהגות הכביש טובה למדי עם ריסון הולם של תנודות המרכב.
-
תמורה למחיר
ניסאן קשקאי 2015 נוח ונעים לנסיעה, נראה טוב, וברמות הגימור הגבהות מציע אבזור נוחות שופע וגם אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם שעדיין אינו נפוץ בסגמנט. אבל יחידת הטורבו-בנזין חלשה ותתסכל כמעט בכל נסיעה מחוץ לעיר, גם אם לנהג אין שום שאיפות ספורטיביות. הוא מתומחר כמו מובילי הקבוצה החזקים משמעותית, כך שהתמורה בינונית.
-
סיכום
רכב פנאי נאה, מאובזר ונוח, עם ביצועי מנוע חלשים.