פיג'ו 208 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 הושק בישראל הדור השני של 208, הסופרמיני של פיג'ו, המבוססת על פלטפורמה המשרתת גם את רכב הפנאי הקטן של פיג'ו, 2008, וגם את הסופרמיני של אופל, קורסה.
ה-208 הושקה תחילה בגרסה החזקה שלה: מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
לצד גרסת הבנזין הוצגה גם גרסה חשמלית, עם מנוע המייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ. לסוללה אנרגיה של 50 קוט"ש, לטווח של 339 ק"מ.
טעינה ביתית מלאה תימשך בין 16 שעות בחיבור לעמדה פשוטה ביותר ועד ל-5 שעות בעמדה תלת-פאזית. בעמדה מהירה ניתן להגיע ל-80% טעינה בחצי שעה.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד לקודמתה האנונימית, ה-208 העדכנית מתגאה בעיצוב מודרני ובולט. התוצאה נהדרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מבוססת על סגנון העיצוב i-קוקפיט של פיג'ו – אותו מבנה הכולל הגה קטן יחסית הממוקם מתחת ללוח המחוונים. ההופעה מאוד מודרנית: לדשבורד חומרים רכים בטקסטורה של סיבי פחמן; לוח המחוונים מוקרן בתלת-ממד, והמידע כתוב בעברית. עם זאת, מערכת המולטימדיה קצת איטית ואיכות התמונה ממצלמת הנסיעה לאחור לא מרשימה.
תנוחת הנהיגה טובה, הראות החוצה פחות; המושבים נוחים מאוד אך מעט צפוף מלפנים. גם מאחור המרחב אינו נדיב, והכניסה והיציאה אינן נוחות בגלל מפתח דלת קטן מדי. תא המטען קטן אף הוא, עם נפח של 311 ליטר בלבד.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין מייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, ואליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. התאוצה מרשימה ועקיפות נעשות בקלות, גם תחת עומס. חבל רק שפעולת הדימום/התנעה אינה נעימה.
 
לגרסה החשמלית (136 כ"ס) ביצועים נאים מאוד, זה מרשים במיוחד בהאצות הביניים המיידיות. מצב 'ספורט' מביא לתגובות מהירות ומרשימות עוד יותר.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית, ועם זאת נוחות הנסיעה טובה. רעשי הרוח סבירים, אך שאון הצמיגים הרחבים נשמע מדי.
נאמנה למסורת פיג'ו, היכולת הדינאמית מצוינת. היא אפילו מהנה לנהיגה כמו שסופרמיני צריכה להיות.
-
תמורה למחיר
ה-208 ממוצבת בפסגת הקטגוריה מבחינת מחיר, אך היא מעניקה תמורה ראויה מאוד לתג הגבוה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת בשתי רמות גימור: 'פרמיום S', שמציעה מפרט בטיחות נאה עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, כמו גם בקרת שיוט אדפטיבית; ברשימת האבזור נמצאים חישוקי "16, תאורת לד, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה עם צג "7, טעינה אלחוטית ועוד.
רמת הגימור השנייה, 'GT', מציעה בנוסף בתחום הבטיחות ניטור שטחים מתים ועמעום אורות אוטומטי. במפרט האבזור גם פריטי עיצוב ספורטיביים מחוץ לרכב ובתוכו, חישוקי "17, תאורת לד חכמה וחיישני חניה קדמיים; ברמת גימור זו ניתן לקבל גם גג זכוכית פנורמי בתוספת תשלום.
הגרסה החשמלית תוצע רק ברמת גימור 'פרמיום S', ולמעט פרטים קוסמטיים קטנים היא כמעט זהה לגרסת הבנזין המקבילה.
-
בטיחות
פיג'ו 208 נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2019 וזכתה לציון של 4 כוכבים, עם 91% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל ו-71% במערכות בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במהלך מבחן הדרכים המאומץ עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. נתון טוב מאוד.
-
טווח נסיעה
הגרסה החשמלית רשמה במבחן הדרכים המאומץ טווח נסיעה של כ-260 ק"מ. נהיגה שגרתית יותר תביא לטווח ריאלי שנע סביב 300 ק"מ.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2023
בספטמבר 2022 הודיעה פיג'ו על שדרוג משמעותי למערכת ההנעה החשמלית של ה-e-208.
מנוע ה-136 כ"ס הוחלף במנוע חדש ויעיל יותר בהספק של 156 כ"ס וסוללות ה-50 קוט"ש של הדגם הנוכחי (45 קוט"ש נטו) הוחלפה בסוללה חדשה בקיבולת של 51 קוט"ש (48.1 קוט"ש נטו). התוצאה היא טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ לעומת 361 ק"מ בדגם הנוכחי.
שיווק בישראל צפוי במהלך 2023.
-
סיכום
מהטובות בקבוצה - אך אינה זולה.