פיג'ו 3008 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של פיג׳ו 3008 הוצג ב-2016 ונחת כאן בסוף אותה שנה. דגם זה מוצע כיום עם ארבעה מנועי בנזין ודיזל מוגדשים, המציעים שתי רמות הספק: 180 כ"ס ב-1.6 ליטר בנזין וב-2.0 ליטר דיזל; 130 כ"ס ב-1.2 ליטר בנזין וב-1.5 ליטר דיזל.
באוגוסט 2020 החל שיווק גרסאות פלאג-אין היברידיות, אלה משלבות בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' למנועים חשמליים ומציעות אפשרות לנסיעה על חשמל בלבד. לגרסת ההנעה הקדמית הספק משולב של 225 כ"ס, בעוד לזו עם ההנעה הכפולה הספק משולב מרשים של 300 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 61 ו-63 ק"מ בהתאמה.
לקראת סוף השנה החל שיווק גרסה מחודשת, כדגם 2021; במסגרת מתיחת הפנים, חודשה החזית, השבכה ויחידות התאורה עוצבו בדומה לאלו של דגמי 2008 ו-208 החדשים. היצע המנועים נותר דומה, אך הופסק שיווקה של גרסת הדיזל 2.0 ליטר.
בנוסף, לשתי רמות הגימור המוכרות – 'אקטיב', 'פרמיום' – נוספה רמת גימור 'אקטיב פק' המתמקמת ביניהן ומוצעת בגרסת הבנזין 1.2 ליטר ובגרסת הדיזל; מפרט האבזור דומה לזה שב'אקטיב' הזולה יותר, מפרט הבטיחות כמו זה שב'פרמיום', וכולל בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות יותר, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי. המחירים התייקרו במעט לאחר מתיחת הפנים.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ה-3008 עושה אותו לאחד מרכבי הפנאי המיוחדים והמושכים ביותר בהיצע הקומפקטי בארץ, ורושם זה לא השתנה גם לאחר ארבע שנים מאז החל השיווק.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בפיג׳ו 3008 2020 נקראת 'i-קוקפיט' כבשאר דגמי היצרן, ומבוססת על הגה קטן ונמוך ותצוגת מחוונים מעליו. מחוונים מוקרנים ומערך חומרי דיפון וריפוד נאה משלימים הופעה מכובדת ביותר. למערכת המולטימדיה המקורית תפעול מעט סבוך ותצוגה גרפית שמתחילה להתיישן.
מושב הנהג נוח, אך ההגה הנמוך דורש הסתגלות. המרחב מאחור טוב, מרווח הרגליים מצוין, אך מרווח הראש ב'פרמיום' מעט מוגבל בגלל גג הזכוכית. תא המטען שימושי וגדול.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ליטר, 3 צילינדרים, מייצר 130 כ"ס ולתיבה האוטומטית 8 הילוכים. כבר מתחילת הדרך מתבטל החשש ממחסור בכוח – הביצועים נאותים והקצב מספק, בייחוד במצב 'ספורט'. פעולת התיבה נעימה, והיא מגיבה היטב כדי להעניק ניצול מיטבי של ההספק. רעשי המנוע בסל"ד נמוך מורגשים, בייחוד במהירויות עירוניות.
מנוע ה-1.6 ל' (בנזין, 180 כ"ס) כבר מציג ביצועים מעולים והתנהלות נטולת מאמץ. גרסת הדיזל הבסיסית (1.5 ל', 130 כ"ס) מפתיעה בפעולה חלקה ובזכות המומנט הזמין, פועלת בנינוחות בסל"ד נמוך ושקט יחסית.
גרסת הפלאג-אין הייבריד כפולת ההנעה חזקה מאוד (300 כ"ס) והתחושה נמרצת ביותר. יחידת הכוח פועלת בצורה נעימה ומעודנת לרוב, וגם כאשר הסוללות מתרוקנות לגמרי הביצועים טובים. טווח הנסיעה החשמלי הריאלי עומד על יותר מ-40 ק"מ.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, ועדיין שברי כביש ופגמים קטנים מורגשים, דבר הבולט במיוחד בעיר. איכות הנסיעה על שבילים מפולסים סבירה. רעשי הרוח מורגשים מדי בשיוט.
פיג׳ו 3008 2020 מרשימה בפיתולים יותר מהצפוי מרכב פנאי מגודל: הרכב מגיב בנחישות להפניית ההגה ומגיב במיידיות להעברות משקל. מערכת בלימה טובה משלימה חבילה דינמית מצוינת.
 
-
תמורה למחיר
ה-3008 הוא אחד הכלים הטובים בקטגוריה הקומפקטית, וגרסת 1.2 ליטר הזולה יחסית, מציעה אותו עיצוב חוץ ופנים מושך עם ביצועים שיספקו את רוב הלקוחות. ל'אקטיב' חבילה מצוינת, וכאשר המחירים של חלק מהמתחרים הפופולריים מתייקרים, 3008 נראה מושך מתמיד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.2 ליטר טורבו עם כ-1700 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.6 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 3008 2020
שיווק גרסאות היברידיות נטענות-משקע החל באוגוסט. שיווק גרסה לאחר מתיחת פנים החל בחודש דצמבר. כמו כן החל שיווק רמת גימור חדשה והפסקת שיווק מנוע הדיזל הבכיר.
-
סיכום
אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים הטובים ביותר.