סיאט לאון 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זו שנת השיווק האחרונה לדור השלישי של סיאט לאון, משפחתית שהוצגה ב-2012 והגיעה לישראל בספטמבר 2013. החדשה כבר היתה אמורה להופיע, אבל שינויי מיקוד של היצרנית, הפיכת גרסת 'קופרה' למותג נפרד, ואולי גם השפעת מגפת קורונה, היו בין הגורמים לדחיית חשיפת לאון החדשה. כך שהדור השלישי של הלאון ממשיך זו שנה שמינית בעולם. לא נערכו שינויים בדגם בשנה זו כשדור חדש הוצג במהלך השנה, ושיווקו יחל בינואר 2021.
עם השנים היצע הגרסאות הרחב הידלדל, ובשנה זו שווקה רק תצורת ההאצ'בק (5 דל') עם מגוון מנועים. סיאט לאון היא עדין אחת מהבודדות בישראל שמוצעות גם עם תיבה ידנית. ההיצע כולל מנוע 1.0 ל' (115 כ"ס) בשילוב לתיבה ידנית בלבד, ומנוע 1.5 ל' (150 כ"ס), ו-2.0 ל' (190 כ"ס) בשילוב לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וגרסת 'קופרה' ספורטיבית עם מנוע 2.0 ל', 290 כ"ס ואותה תיבה דו-מצמדית.
יש שתי רמות גימור שלא השתנו ביחס לשנה שעברה. סטייל שכולל גג שמש פנורמי, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, תאורת יום מסוג לד ועוד. רמת FR מוסיפה חישוקי "18, מחוונים מוקרנים, ריפודי אלקנטרה משולב עור, מצבי נהיגה ועוד. רמת FR בגרסת ה-2.0 ל' עשירה יותר ומוסיפה מפתח חכם, מערכת שמע של 'ביט' וגימור שחור בדיפון התקרה.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית – שתי מערכות שעד 2018 היו בתוספת תשלום. עדיין נדרשת התקנת מערכת בהתקנה מקומית כיוון שהבלימה האוטונומית לא כוללת זיהוי הולכי רגל, ואין התרעת סטייה מנתיב. גרסת 'קופרה' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
הצללית כבר נראית מעט שגרתית, אבל העדכונים הקלים שעברה המשפחתית לאורך השנים, נגיעות הכרום ופנסי הלד (בתאורת היום), יחד עם גג הזכוכית הכהה, שומרים אותה עדכנית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של סיאט לאון 2020 כבר נראית פחות עדכנית. מסך המולטימדיה לא מספיק איכותי, ולוח המחוונים המוקרן (ברמות FR) נראה טוב אבל ניצב בזווית פחות מושלמת ולא כל התצוגות בו קריאות. איכות החומרים טובה, המושבים נוחים כשהמרחב מלפנים טוב, ומאחור סביר. תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק ביצועים טובים לצד תצרוכת דלק טובה. המנוע במיטבו בסל"ד בינוני. יחסי העברה בתיבת ההילוכים האוטומטית מחולקים היטב, אם כי בנסיעה איטית כמו בפקק או בחנייה, היא לא מספיק חלקה.
-
נוחות והתנהגות
סיאט לאון 2020 נוקשה במהירות עירונית ונחבטת על שיבושים גדולים ועל פסי האטה. המצב מורגש יותר ברמת FR בגלל חישוקי "18 והצמיגים צרי הדופן. גם מחוץ לעיר היא מתמודדת פחות טוב עם שיבושים גדולים, עד מהירות בינעירונית שם הנוחות משתפרת. אבל אז רעשי הכביש והרוח בולטים. התנהגות הכביש מצוינת, גם אם לא ספורטיבית.
-
תמורה למחיר
סיאט לאון 2020 היא משפחתית וותיקה, שניצבת בפני החלפה. זו עדיין מכונית נעימה שמביאה אווירה צעירה, רשימת אבזור נאה והיא מהבודדות שמציעה תיבה ידנית בישראל. החסרונות הבולטים נרשמים בהיצע מערכות הבטיחות המתקדם, ובתקופת האחריות הקצרה מהמקובל. התמורה טובה אבל פחות מבעבר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-550 יחידות.
אחריה גרסת FR 1.5 ליטר טורבו עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בסיאט לאון 2020
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
משפחתית שמציעה אווירה צעירה