סוזוקי איגניס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של סוזוקי איגניס הגיע לישראל ב-2016 ושווק ללא שינוי עד מתיחת הפנים שהגיעה ארצה באוקטובר 2020.
איגניס מבוסס על פלטפורמת המכוניות הקטנות של סוזוקי (כמו סלריו, סוויפט ובאלנו), וממדיו מציבים אותו כאחד מהדגמים היותר גדולים בקטגוריית המיני.
המנוע הוא בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ל', 83 כ"ס, עם מערך היבריד-מתון. המערך (12 וולט) כולל סוללת ליתיום קטנה, האוגרת אנרגיה בזמן בלימה, וסטרטר/אלטרנטור המשמש כמנוע עזר חשמלי בזמן תאוצות, ויכול להוסיף 3.1 כ"ס וכ-1.5 קג"מ. יש שתי תיבות הילוכים לבחירה: אוטומטית-רציפה (עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה הילוכים קבועים באמצעות פקדים מאחורי ההגה) או ידנית (חמישה הילוכים).
-
עיצוב ונוכחות
איגניס זוויתי מבחוץ ומבפנים, וגם לאחר שש שנים מאז השקתו עיצובו עדיין מקורי ושובה לב.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים מנסה להזכיר בצורה חיננית שזהו רכב פנאי, בזכות עיצוב שמצליח להשכיח את איכות החומרים הנמוכה המקובלת בסגמנט. מערכת המולטימדיה צבעונית ובעברית, וכוללת אפליקציות כמו וייז ופנגו, אך חסרת צימוד לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי.
-
מנוע וביצועים
הספק מנוע הבנזין לא גבוה, 83 כ"ס, והביצועים סבירים בלבד. בהתנהלות עירונית לא מורגש מחסור בכוח בזכות העזרה החשמלית וכך גם בשיוט. המחסור מורגש שרוצים לעקוף בכביש בינעירוני, כשבנוסף המנוע גם רועש במאמץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה ומעל הממוצע בקבוצה, אולם כשהקצב עולה בולטים רעשי המנוע, רוח והכביש. בגלל הגובה והמתלים הרכים יחסית, לאיגניס זוויות גלגול גדולות יחסית בפניות - אך היכולת הדינמית טובה.
בעיר התמרון נוח בזכות רדיוס סיבוב קטן. יכולות השטח מפתיעות.
-
תמורה למחיר
איגניס מתנהל מצוין בעיר, והודות למבנה המוגבה גם מגדיל את מעטפת השימוש עם יכולת ירידה לשטח קל. אולם המחיר לא זול ביחס למכוניות מיני, כך שהתמורה בינונית בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
יש רק רמת גימור אחת, GLX, שכוללת מולטימדיה עם צג "7 (בהתקנה מקומית), תאורת לד, חישוקי "16, בקרת אקלים, מפתח חכם ועוד.
-
בטיחות
במתיחת הפנים גם מערך הבטיחות שופר וכיום איגניס מוצע בישראל עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועוד) ולכן זכאי לציון של חמישה כוכבים לפי יורו NCAP במבחנים שנערכו לדגם בשנת 2016 (אם כי, מדובר במבחן בפרוטוקול פחות מחמיר מזה המקובל כיום).
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 11.9 ק"מ/ל' במבחן המאומץ, ו-13.5 ק"מ/ל' בשימוש קונבנציונלי.
-
מה חדש בסוזוקי איגניס 2023
אין שינוי במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
מכונית מיני, נעימה ושימושית, עם בונוס של יכולת שטח מפתיעה.