טויוטה אוריס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הקומפקטית של טויוטה זוכה בארץ להצלחה לא מבוטלת ומחזיקה בתואר משפחתית 5-דלתות הנמכרת בישראל. 92% ממכירות הדגם הן של הגרסאות ההיברידיות ו-67% מהמכוניות שנמכרות הן בתצורת סטיישן (שנמכרת בארץ רק כהיברידית).
גרסת הסטיישן של האוריס נחתה בארץ בתחילת שנת 2014, חמושה ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של טויוטה. פער המחיר בינה לבין גרסת ההאצ'בק עמד על 2000 שקלים בלבד, ותמורתם קיבל הלקוח תוספת נאה לאורך (28.5 ס"מ) ותא מטען נדיב בנפחו; 530 ליטר מול 360 בהאצ'בק לצד שימושיות עדיפה.
המשפחתית של טויוטה מוצעת ברמת גימור אחת שכוללת כמובן את מלוא הציוד הבטיחות (שבע כריות אוויר) כמו גם חישוקים קלים ואת מערך הטויוטה טאץ' – מערך המולטימדיה המוכר של היבואנית שכולל מערכת שמע עם שליטה מההגה, מסך מגע, מצלמה אחורית, ובלוטות'.
-
עיצוב ונוכחות
הסטיישן יושבת על בסיס גלגלים זהה לזה של אוריס האצ'בק הרגילה (260 ס"מ) אך תוספת של 28 ס"מ יוצרת ממד אורך של 459 ס"מ ומראה אלגנטי. למרות גילה היא עדין נראית טוב: החזית, עם הקו המחודד, משתלבת היטב עם האחוריים הכוחניים, וגג הזכוכית (תוספת של 2000 שקלים) מוסיף להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מבהירה שמדובר בהיברידית עם בורר מיוחד שדורש הסתגלות, מתגים למצבי ניהוג חשמליים יותר או פחות, ותצוגה גדולה של חלוקת הכוח. רוב הבוחנים הרגישו שסביבת הנהג איכותית ועשירה יחסית למתחרות הקוריאניות, הן בגלל מחוונים קלאסיים והן בשל הדיפון. לחיזוק התחושה מצטרף גם מערך המולטימדיה המקורי החדש שנוסף בשדרוג הקל שעברה לאחרונ. באותה הזדמנות התווסף מערך בטיחות שכולל בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מהנתיב (ללא תיקון), קריאת תמרורים ועוד.
לא כולם אהבו את המבנה האנכי של סביבת הנהג והגוונים מעט קודרים. המרווח מלפנים טוב, אך תנוחת הנהיגה טעונה שיפור. מאחור מרווח הראש מעט מוגבל, אך רצפה שטוחה מסייעת לישיבה נוחה במרכז, ומפתח צר של הדלתות האחוריות מפריע במעט לכניסה. תא המטען גדול ונוח.
 
-
מנוע וביצועים
התנעת הכלים ההיברידים עדיין גוררת היסוס: האם הרכב אכן מונע? התגובה להתנעה אינה מספיק ברורה וכך גם הדימום. הביצועים של טויוטה אוריס 2016 מספקים, אך תחת עומס התמסורת שולחת את המנוע לסל"ד גבוה וזה יוצר תחושה שהוא מתאמץ וחסר תנופה. הצליל אינו מזמין אבל בזכות בידוד הרעשים הוא אינו בולט מדי.
בחלק המגוון של המסלול שכלל קטעים מאומצים הצריכה עמדה על 12.4 ק"מ/ל' בממוצע. הצריכה בעיר היא 16.4 ק"מ/ל' ובשיוט בכביש 6 עמדה על 17.9 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש של האוריס נחותה מזו של מתחרותיה המודרניות. זה מתחיל בהגה קל ומנותק וממשיך בחוסר הריסון של המרכב. לכל אלה מצטרפים בלמים היוצרים תחושה מוזרה; הם מייצרים רעשים מוזרים בעיר, נכנסים לפעולה באופן עצבני ולא פרוגרסיבי, כמקובל במכוניות היברידיות.
נוחות הנסיעה טובה ופעולה שקטה של המתלים והחרשת רעשי הכביש מעניקות תחושה נינוחה.
 
-
תמורה למחיר
האוריס ההיברידית נמצאת ברף העליון של קטגורית המשפחתיות בכל הקשור למחיר. מה שאומר שהיא מעט יקרה יותר ממתחרותיה הישירות, אבל גם חסכונית מהן במרבית המקרים. הגעתן של קיה נירו ויונדאי איוניק ההיברידיות, פגעה בתמורה שמעניקה האוריס.
-
מה חדש בטויוטה אוריס 2016
במאי 2016 עברה האוריס עדכון קל שבקלים, עם גרסה מעודכנת של מערכת המולטימדיה – טויוטה טאץ׳. גרסת ההייבריד זכתה גם לעדכון של מערכת ההנעה ההיברידית. טויוטה לא מפרטת מה בדיוק נעשה, אך מציינת כי המנוע החשמלי יסייע יותר מבעבר למנוע הבנזין (הניחוש שלנו – מדובר בשיפור במערך הסוללות), מה שיוריד מהעומס על מנוע הבנזין ויביא לשיפור בצריכת הדלק. תחילת השיווק בישראל תחל לקראת 2017.
-
סיכום
טויוטה אוריס 2016 נעימה לנוסעים מבחינת שקט ועידון, ויש לה תא מטען שימושי ביותר. אבל המתחרות המודרניות פחות מתפשרות בביצועים ובדינאמיות.