וולוו XC40 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2022 החל שיווק הגרסה המחודשת של וולוו XC40 בישראל. במסגרת מתיחת הפנים חודשו הסבכה, יחידות התאורה והפגושים.
בדגם המחודש בולטים גוונים וחומרים חדשים בכל הגרסאות שלו. במערכת המולטימדיה הוטמעה בכל הגרסאות המחושמלות, כולל ההיברידית-מתונה, מערכת ההפעלה של גוגל.
וולוו XC40 המחודש מוצע כעת במספר גרסאות. בבסיסית, T2, מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 129 כ"ס, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית. יצוין כי בשלב זה מוצעת עדיין גרסה ששירתה את הדגם לפני החידוש ושמה הוא "T3"; לזו אותו מנוע המייצר כאן 163 כ"ס וגם אותה תיבה, והיא תצא בקרוב מהמבחר.
גרסת B3 החדשה מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר הכולל מערך היברידי-מתון 48 וולט. מנוע זה מייצר 163 כ"ס, התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
גרסת T2 מוצעת ברמת הגימור 'פלוס', ואילו גרסת B3 מוצעת בשתי רמות גימור. רמת הגימור 'קור' (Core) כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית.
ברמת הגימור 'ברייט' עיצוב חיצוני מעט שונה, גג זכוכית, מערכת שמע משודרגת וריפוד עור.
וולוו XC40 ימשיך להיות מוצע בנוסף בגרסה היברידית-נטענת (כעת ברמות הגימור החדשות) ובגרסה כל-חשמלית, עם הנעה קדמית או כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של הרכב נראה עדכני ורענן גם היום, ולמרכיבים העיקריים – עיצוב קובייתי, קורה אחורית רחבה ואנכית, קו מטפס של שמשת הצד – נוספו ברכב המבחן חישוקי "19 וגוון שונה לגג. ואלה רק מוסיפים להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה פנימה חושפת בפנינו את המופע המוכר והמוצלח יחסית של הדגם. ההגה השמנמן נעים לאחיזה, מסך המולטימדיה מוצלח והקווים הכלליים נאים, אך איכות החומרים לא תמיד הרשימה וחסר אותו גימור פרמיום נדרש ברכב כזה. כמו במפגש קודם, גם כאן הממשק החדש שפותח יחד עם גוגל דורש עקומת לימוד די משמעותית, ועבור משתמש אייפון אינו מהווה חלופה מספיק טובה.
 
המרחב לנהג ולנוסע מלפנים ראוי, ותנוחת הנהיגה גבוהה למדי. לגג הפנורמי כיסוי בד שאינו אטום לגמרי ובשמש הישראלית זה פחות מוצלח.
בשורה השנייה המרחב נאה, אך מפתח הכניסה לא נוח להטענת ילדים בכיסאות בטיחות. לתא המטען נפח נכבד ומבנה יעיל.
 
-
מנוע וביצועים
עם יותר מ־33 קג"מ ו־231 כ"ס הביצועים גם בגרסת P6 החשמלית הבסיסית טובים מאוד בכל שלב;
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נותרה עניין לשיפור. גם בגרסה P6 כיול רך למדי למתלים, בשילוב עם משקל לא נמוך (כ־2 טון) וצמיגים נמוכי־דופן, התוצאה לא מוצלחת במיוחד. איכות הנסיעה – הטיפול ברעשי כביש, רוח ורעידות – נאותה וראויה לסגמנט.
היכולת הדינמית נפגעת אף היא מהכיול הרך; כבר בעומס נמוך זוויות הגלגול גבוהות והחזרה מהן לא תמיד מעודנת או לינארית. להגה משקל קל מדי גם במצבו הכבד, ולבלמים עוצמה טובה אבל לדוושה מהלך ארוך והיא נוקשה לקראת סופה. נציין גם כי ל-P6 החשמלית מצב בלימה רגנרטיבית חזק ('נהיגה בדוושה אחת') או מצב ללא בלימה רגנרטיבית כלל – אך חבל שאין מצב ביניים.
 
-
תמורה למחיר
עיצובו המוצלח ואבזורו העשיר של XC40 P6 זהה לזה של הגרסה הבכירה וגם אופיו – לטוב ולרע – דומה עד מאוד. מחירו נמוך, ולא במעט, מזה של רכבי פנאי־קומפקטיים חשמליים מתחרים של מותגי יוקרה, וזה עושה אותו לעסקה מעניינת ששווה בדיקה.
-
טווח נסיעה
צריכת החשמל עמדה על 4.9 ק"מ/קוט"ש – נתון טוב בכ־10% מזה שקיבלנו במבחנים של גרסאות P8. הטווח בפועל יעמוד על 320־330 ק"מ.
-
מה חדש בוולוו XC40 2022
תחילת שיווק גרסה מחודשת בסוף חודש מאי 2022.
-
סיכום
מהטובים בסגמנט.