היצע המנועים של הקרוס קאנטרי יהיה רחב כמעט כמו זה של ה-V40 הרגילה עם 7 אפשרויות שונות (משתנה בהתאם לארץ השיווק) – 4 מנועי בנזין ו-3 מנועי דיזל. גרסת-העל היא ה-T5 המוכרת עם 5 צילינדרים ונפח של 2.5 ליטר, המספקים 254 כ"ס עם תאוצה של 6.1 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 12.8 ק"מ לליטר. מתחתיה נמצאת גרסת ה-T4 עם נפח של 1.6 ליטר והספק שעומד על 180 כ"ס. ה-T5 וה-T4 יוצעו בחלק מהשווקים בהספקים שונים. בגזרת הדיזל נמצאים ה-D4, עם 5 צילינדרים, 2.0 ליטר ומגדש טורבו (177 כ"ס ו-8.3 שניות ל-100) וה-D3 עם 2.0 ליטר, מגדש ו-150 כ"ס. אחרונה ברשימה היא גרסת ה-D2, עם מנוע דיזל מוגדש בנפח 1.6 ליטר והספק של 115 כ"ס, וגם צריכת דלק מוצהרת של 26 ק"מ לליטר.
וולוו מייעדת את ה-V40 קרוס קאנטרי לשווקים האירופאים, שצפויים להוות כ-50% מנתח השוק, וכמובן לשוק הסיני האהוד שצפוי להוות 30% מנתח השוק לבדו. אנחנו, הממוקמים בערך באמצע בין מזרח למערב, צפויים לראות את הקרוס קאנטרי גם כן על כבישים מקומיים. הייצור, בכל אופן, יחל כבר בחודש נובמבר הקרוב במפעל של וולוו בבלגיה.