העיצוב שלה נשען רבות על זה של האסטרה, ואופל מספרת שהיא השקיעה רבות בעיצוב התוספת לאורך המכונית שנובעת רבות מהמחסור בגג והדרישה למקום אחסון כאשר זה מקופל. אנחנו חושבים שמחלקת העיצוב עשתה עבודה לא רעה, ושניתן להבין מדוע נבחר לה דווקא השם קאסקאדה, שמשמעותו אשד או מפל מים בעברית, עם קו משתפל באופן זורם למדי ולא מגושם. פעולות הפתיחה והסגירה של הגג נמשכת 17 שניות, וניתן לבצעה גם בנסיעה של עד 50 קמ"ש.
מבפנים תמצאו 4 מושבים ומספר רמות גימור, כאשר בגבוהה שבהן ייהנו הנוסעים ממושבים עשויים עור נאפה. נפח תא המטען עומד על 350 ליטר (לעומת 370 באסטרה סדאן) כשהגג סגור ומתכווץ ל-280 ליטר כאשר הגג פתוח. בשונה ממכוניות בעלות גג קשיח נפתח, אצל הקאסקאדה ניתן לקפל את המושבים האחוריים על-מנת להגדיל את הנפח הנחוץ למטען.

מתחת למכסה תגיע אופל קאסקאדה עם היצע של שני מנועי בנזין ודיזל אחד. בראשית הרשימה נמצא מנוע הבנזין המוגדש בנפח 1.4 ליטר שמגיע עם שני הספקים – 120 ו-140 כ"ס כאשר בשניהם עומד נתון המומנט על 22.4 קג"מ. אל מנוע ה-1.4 המוגדש משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית. גרסת-העל הבנזינית, נכון לעכשיו, תגיע עם מנוע 1.6 טורבו חדש שמספק 170 כ"ס ב-1,650-3,200 סל"ד ו-28.5 קג"מ (ללא ציון סל"ד) שמשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. בגזרת הדיזל יהיה זה מנוע ה-CDTI המוגדש בנפח 2.0 ליטר שמניב 165 כ"ס ו-38.7 קג"מ ומשודך לתיבה הידנית או לאוטומטית. בהמשך, מבטיחה אופל, יוצגו גם גרסאות חזקות יותר – ככל הנראה תחת תווית ה-OPC המוכרת.
הקאסקאדה תוצג לעולם בתערוכת ז'נבה הקרובה ושיווקה יחל בתחילת שנת 2013. אלינו היא עשויה להגיע גם כן אם כי עדיין לא ניתן לומר אם ומתי.