אחרי תהליך חשיפה ארוך וממושך זה קורה רשמית: מיני הציגה את אייסמן, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) החדש שלה. מיני אייסמן (Aceman) החדש יתמקם בהיצע בין הדורות החדשים של מיני האצ'בק ומיני קאנטרימן, ולמעשה יחליף, לפחות באופן חלקי, את הסטיישן הייחודי מיני קלאבמן.

אייסמן חולק את הפלטפורמה ומכלולים רבים עם המיני החדשה אשר נחשפה בחודש ספטמבר האחרון. נזכיר, מדובר בפלטפורמה שהיא פרי שיתוף הפעולה של היצרנית עם גרייטוול הסינית תחת חטיבת ׳ספוטלייט אוטומוטיב׳, ובהתאם הדגם גם ייוצר בסין. אורכו של אייסמן החדש עומד על 407 ס״מ, רוחבו 175 ס״מ, גובהו 150 ס״מ ובסיס הגלגלים עומד על כ-260.5 ס״מ – נתונים צנועים גם בסגמנט זה. נפח תא המטען עומד על 300 ל׳ ומגיע עד ל-1,005 ל׳ עם קיפול המושבים.

מיני אייסמן
צילום: מיני

עיצובו החיצוני תואם את הרוח העכשווית של המותג שמביא פרשנות מודרנית מבעבר לקווים האייקונים של מיני. יחידות התאורה במבנה הייחודי מלפנים ומאחור, מעברים בין קווים ישרים למעוגלים, תפיחות בכנפיים ועוד – הכל מייצר מראה מוכר מחדש אך חדש מאידך.

סביבת הנהג תהיה מוכרת לכל מי שראה את מיני החדשה. במרכז ישנו מסך OLED עגול ברוחב 24 ס״מ המשמש למעשה כלוח מחוונים ומערכת מולטימדיה. לפי מיני, הושם דגש רב על נוחות התפעול של המערך שיהיה אינטואיטיבי לתפעול במגע או בקול. 

מיני אייסמן סביבת נהג
צילום: מיני

מיני אייסמן החדש יוצע רק כחשמלי, בשלב ראשון בשתי גרסאות. בבסיס (גרסת E) ישנה גרסת הטווח הקצר לה סוללת 42.5 קוט״ש המאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 310 ק״מ בלבד. לגרסה זו מנוע יחיד המפיק 184 כ״ס 29.6 קג״מ והביצועים הם 7.9 שניות ל-100 קמ״ש ו-160 קמ״ש מירביים. הספק הטעינה המהירה המירבי עומד על 75 ק״ו בלבד – נתון נמוך ביחס למקובל כיום, אולם ״בזכות״ הסוללה הצנועה זה מספיק כדי לטעון אותה מ-10-80% בכ-30 דקות.

מיני אייסמן סבכה
צילום: מיני

גרסת SE הבכירה מצוידת בסוללת 54.2 קוט״ש ובהתאם הטווח המירבי גדול יותר – 406 ק״מ בין טעינות. לזו גם הספק טעינה מהירה מירבי גבוה יותר שעומד על 95 ק״ו – כך שזמן הטעינה המהירה זהה בין הגרסאות. גרסת SE מצוידת במנוע חשמלי חזק יותר המפיק 218 כ״ס ו-33.6 קג״מ והביצועים הם 7.1 שניות ל-100 קמ״ש ו-170 קמ״ש מירביים.

מיני אייסמן 2024
צילום: מיני