קיה, יצרנית הרכב הקוריאנית, מתכוונת להיכנס לסגמנט חדש למדי עבורה עם הטסמן – טנדר חדש שהיא מתכוונת להציג בשנה הקרובה. בשלב זה חשפה היצרנית תמונה בודדת של אב הטיפוס של טסמן החדש כשהוא עושה מדבקות הסוואה.

בכל מקרה, בקיה מציינים במפורש כי שווקי היעד עם דווקא אוסטרליה, ניו זילנד, המזרח התיכון, קוריא ואפריקה – ובמפתיע מדינות צפון אמריקה אינן מוזכרות בהודעה לעיתונות. לפי קיה, התכנון נעשה ע״פ צרכי השווקים הללו, וכי אפילו עיצוב מדבקות ההסוואה אמור לשקף את ״רוח ההרפתקה האוסטרלית״.

כנהוג, בשלב זה קיה לא מפרטת יותר מדי על הטנדר החדש. לפי ההערכות השונות, הטנדר החדש ישתייך לסגמנט המכונה בישראל ״1 טון״, בו נכללים כלים דוגמת טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר, פולקסווגן אמארוק ואחרים. מדובר במהלך מסקרן שכן לצמד יונדאי-קיה אין כיום נציג בסגמנט, והיה ניתן לשער כי את הצעד הראשון תעשה קיה דווקא עם טנדר קל בסגנון יונדאי סנטה-קרוז.



מהלך כזה אומר שמדובר, ככל הנראה, בטנדר על בסיס שלדת סולם חסונה. בהתאם לסגמנט, ניתן לצפות כי לטסמן החדש יהיה נשיאת מטען של כ-1 טון וכושר גרירה של כ-3.5 טון לנגרר עם בלמים. היצע המנועים צפוי להתבסס על מנוע דיזל עם 4 ציל׳, ואולי יוצע גם מנוע בנזין בחלק מהשווקים. 

חיצונית הטנדר החדש יציג מראה רבוע וקופסתי במיוחד, באופן שחורג מהקו הכללי של קיה כעת. בחזית ישנה סבכה כמעט אנכית, יחידות התאורה מזכירות מעט את אתה של קיה EV9 החשמלי דווקא, הכנפיים תפוחות  ובולטות – הכל אמור לייצר אווירה קשוחה ותכליתית של רכב אשר ״מוכן לכל משימה 24/7״, כך קיה.

קיה מתכוונת לחשוף רשמית את טסמן החדש בהמשך השנה, כאשר השיווק צפוי להתחיל בשנת 2025.