בעוד ליגת הראלי-רייד בארץ "מרותקת למיטה" בשל בעיות בירוקרטיות שגרמו לעצירת המימון הממשלתי, היוזמות הבינלאומיות משגשגות. לאחר שגילו את מרוצי הראלי בבלקאן בשנה שעברה, יוצאת שוב נבחרת ישראלית בראשות צוות פוינטר, רז הימן והלל סגל, לכבוש את שבילי הבלקאן, הפעם בראלי יוון.
מדובר בראלי בן 6 ימים, באורך כולל של 1,650 ק"מ, שיערך במתכונת "כוכב" – משמע הביוואק נשאר באותה נקודה לאורך כל המרוץ, מה שמפשט את הלוגיסטיקה (ויאפשר גם להלל ורז ה"חפ"שים" לישון במלון הפעם) ומוריד עלויות. התוואי יהיה דומה לזה של ראלי הבלקאן בשנה שעברה, עם שבילים הרריים מפותלים, צרים וזרועי אבנים – שונה מאוד מהתמונות שמצטיירות בראשו של חובב דקאר ממוצע כשהוא חושב על "ראלי". חוץ מצוות פוינטר יצאו הפעם עוד 6 צוותים – משפחת שקל מצוות טלפארמה (בקטגוריה T1 הבכירה, כמו רז והלל), שי שפירא והראל גולסט (בקטגורית T2) וארבעה אופנוענים – גלעד בנאי ודורון ווינטר כמתחרים, וניר קלומק ויוסי לוי בקטגורית האדוונצ'ר הלא תחרותית. רז הימן כי גודל המשלחת, ומספר הצוותים שהתענינו ברצינות ביציאה לראלי, מוכיח כי הבחירה שלהם בראלי זול יחסית, במטרה לפתוח בפני הצוותים הישראלים את הדלת לתחרות בחו"ל, מוכיחה את עצמה, והוא בטוח כי בעתיד המספרים עוד יגדלו. "אומנם עדיין מדובר בכ-30,000-40,000 שקלים לאופנוען,ובערך פי 3 מזה לצוות מכונית, אך זה זול בהרבה ממרוצי הראלי המדבריים המוכרים – ההרשמה לראלי עולה פחות מאלף יורו לצוות לעומת כ-8,000 יורו לראלי מרוקו או טוניס, וגם השילוח זול וקצר משמעותית".
אגב שילוח – לו אחראית חברת UPS, שמראה לאחרונה מעורבות מבורכת בתחום המוטורי, כדרך פרסום. אנו מקווים כי אחרי המעורבות בפורמולה ירושלים ובראלי יוון, נראה אותה ממשיכה לתרום בתחום גם בעתיד.
המרוץ יזנק מ-NAFPAKTOS (כ-200 ק"מ צפונית מערבית לאתונה) ב-21 באפריל, וימשך עד ל-26 לחודש. בכל יום יכסו המתחרים כ-300 ק"מ, ויתחרו בשני קטעים מדודים (מלבד ביום הראשון, הקצר יותר, שיכלול קטע אחד בלבד). במרוץ ישתתפו כ-30 מכוניות וכ-100 אופנועים מ-14 מדינות באירופה, טורקיה וישראל.
צוות פוינטר מבקש להודות לספונסרים – חברת פוינטר, חטיבת האיתור והחזרת כלי רכב גנובים מקבוצת שגריר, שמלווה את הצוות כספונסר כבר 8 שנים, והשקיעה בצוות יותר ממליון שקל לאורך השנים ("אני מדגיש – מדובר בהשקעה, לא בנדבה, והשקעה שהחזירה לנו תמורה נאה" אמר אילן גולדשטיין, מנהל פוינטר) וחברת טלפארמה – בית מרקחת אינטרנטי.