סקודה משיקה היום (שלישי) את סקודה קארוק, רכב הפנאי הקומפקטי שלה שהוצג במאי 2017 והחליף את ייטי הוותיק (שראה אור ב-2009).
 
סקודה קארוק מבוסס על פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, המשרתת בגרסתה הקומפקטית שפע דגמים בכלל ורכבי פנאי בפרט, מטיגואן ועד אודי Q2. עם זאת, קארוק כמעט זהה לאטקה של סיאט, עם אותו בסיס גלגלים (264 ס"מ) והבדל זניח באורך; אורכו של קארוק הוא 438 ס"מ, 2 ס"מ פחות מאשר אטקה. שני הדגמים שותפים במכלולים רבים וחולקים אותו פס ייצור בצ'כיה, אך היצע המנועים שונה. תא המטען, כיאה לסקודה, מציע נפח מכובד עם נתון של 521 ליטר.  

סקודה קארוק  החדש בישראל – החל מ-130,000 שקלים

 
מנועים והנעות
הגרסה הבסיסית של קארוק מצוידת במנוע טורבו-בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המייצר 115 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית (6 הילוכים) או דו-מצמדית (7 הילוכים); זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10.6 שניות. לגרסה החזקה יותר מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר החדש של קבוצת פולקסווגן המייצר 150 כ"ס; זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.6 שניות. לשתי גרסאות אלה קורת מתח מאחור והנעה קדמית.
 
בפסגת ההיצע גרסת טורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצרת 150 כ"ס, ובמפרט שלה תיבה דו-מצמדית עם מצמדים רטובים, מתלה אחורי רב-חיבורי והנעה כפולה; משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9.3 שניות.
 
לגרסת 1.0 ליטר עם תיבה דו-מצמדית ציון 8 במיסוי הירוק, וצריכת הדלק הממוצעת לגרסה זו היא 18.5 ק"מ/ל'. צריכת הדלק לגרסת 1.5 ליטר היא 18.2 ק"מ/ל' ולגרסת הדיזל 19.2 ק"מ/ליטר.

סקודה קארוק  החדש בישראל – החל מ-130,000 שקלים

 
פרטים ופריטים
הרכב יוצע בשלוש רמות גימור: 'אמבישן', 'סטייל' ו'אקסקלוסיב'. בכל הגרסאות מערכות בטיחותיות מתקדמות – בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית; ברמת הגימור 'אקסקלוסיב' גם ניטור שטחים מתים, מערכת לניטור עייפות נהג (שגם יודעת לעצור את הרכב), ומערכת סיוע לחנייה.
 
בכל רמות הגימור חישוקים קלים (16 אינץ' ב'אמבישן'), בקרת אקלים ומולטימדיה מקורית (מסך בגודל 6.5 אינץ' ב'אמבישן', 8 אינץ' באחרות) הכוללת 'אנדרואיד אוטו', 'אפל קארפליי' ו'מירור לינק'. גרסאות 1.0 ליטר יוצעו ברמות הגימור 'אמבישן' ו'סטייל' (מוסיפה תאורת לד מלאה ואדפטיבית מלפנים, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ' ועוד), ואילו גרסת 1.5 ליטר תוצע גם ב''אקסקלוסיב' הכוללת גם גג זכוכית, ריפוד עור לכל המושבים ותפעול חשמלי לקדמיים, פתיחה חשמלית לדלדת תא המטען, חישוקי 18 אינץ', מערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים ועוד. גרסת הדיזל תוצע רק ב'סטייל' וב'אקסקלוסיב', והיא מוצעת עם מערכת 'מצבי הנהיגה' המשפיעה על תגובת הדוושה, ההגה והבולמים (אקטיביים), כולל מצב המתאים לנסיעה בשטח.

סקודה קארוק  החדש בישראל – החל מ-130,000 שקלים

 
מחירים וזמינות
מחירו של סקודה קארוק בגרסתו הבסיסית – 1.0 ליטר טורבו, תיבה ידנית – וברמת הגימור 'אמבישן' יחל ב-130,000 שקלים; גרסה עם תיבה דו-מצמדית תביא את מחירו ל-140,000 שקלים. מחירה של גרסה דו-מצמדית ברמת הגימור 'סטייל' יהיה 150,000 שקלים.
 
מחירי גרסת 1.5 ליטר הם 150,000 שקלים ל'אמבישן', 160,000 שקלים ל'סטייל', ו-185,000 שקלים ל'אקסקלוסיב'. מחירי גרסת הדיזל 2.0 ליטר, המצוידת כאמור בהנעה כפולה, הם 185,000 שקלים ל'סטייל', ו-210,000 שקלים ל'אקסקלוסיב'.

לפי אנשי סקודה ישראל המלאי לשנה הקרובה עומד על כ-2,500 מכוניות עקב מגבלות בפס ייצור.