פחות מחצי שנה לאחר שהושק בארץ דור חמישי לספורטאז' (שנחשף ב-2021) מרחיבה קיה ישראל את המבחר. כמו שצפינו בעבר היא מוסיפה למבחר גרסה היברידית וגרסה היברידית נטענת עם הנעה כפולה. במקביל מצטרפת למבחר גרסת ה-2.0 ליטר בנזין עם חטיבת הכוח המוכרת. עם תג מחיר של 165,000 שקלים היא תהיה הזולה במבחר. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.

לגרסת ה-2.0 ליטר 156 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 11.4 ש' וצריכת הדלק הממוצעת היא 12 ק"מ/ל'. היא תוצע ברמת גימור 'אורבן' עם  חישוקי "17, תאורת לד, צג מולטימדיה גדול ("12.3) מפתח חכם ובקרת אקלים מפוצלת. מחירה 165,000 שקלים (לעומת 170,000 שקלים לגרסת ה-1.6 ליטר טורבו).
 

קיה ספורטאז' היברידי והיברידי נטען בארץ - המחיר החל מ-230,000 שקלים ו-239,000 שקלים
צילום: יצרן

ההיברידיות
הגרסאות ההיברידיות לקיה ספורטאז' מצוידות במנוע 1.6 ליטר טורבו, 180 כ"ס שפגשנו בדגם הרגיל. בגרסה ההיברידית מנוע חשמלי שמייצר 60 כ"ס, סוללה של 1.5 קווט"ש וההספק המשולב הוא 230 כ"ס. לדברי קיה, הגרסה ההיברידית אינה מסוגלת לנוע על חשמל בלבד והיא מתפקדת כמנוע עזר לתחילת תנועה והאצות ביניים ומאפשרת דימום התנעה כבר ממהירות גבוהה יחסית (כ-20 קמ"ש; אין נתון רשמי בשלב זה) כמו במערכות 48 וולט.

להיברידית הנטענת, לעומת זאת, ישנה יכולת לנוע על חשמל בלבד (70 ק"מ) - בזכות מנוע חשמלי חזק בכ-30% (91 כ"ס) וסוללה בעלת אנרגיה של 13.8 קווט"ש. סוללה זו נדרשת לטעינה חיצונית - והספק הטעינה שלה הינו 3.6 ק"ו; הספק נמוך יחסית, אך כזה שאינו מעמיס יתר על המידה על תשתית החשמל הביתית. זמן הטעינה מ-0 ל-100% עומד על כ-4 שעות.

המומנט המשולב בשתי הגרסאות הוא 37 קג"מ. ולגרסה הנטענת, כאמור, הנעה כפולה.ההאצה למאה תארך 8.0 או 8.2 ש' בהתאמה וצריכת הדלק היא 18.2 ק"מ/ל'  ו-71.4 ק"מ/ל' בהתאמה. משקל הגרסה הנטענת הוא 1830 ק"ג לעומת 1560 ק"ג לגרסה הרגילה ותא המטען שלה קטן ב-51 ליטר (540 ליטר). הגרסה ההיברידית שוקלת 1650 ק"ג.

קיה ספורטאז' היברידי והיברידי נטען בארץ - המחיר החל מ-230,000 שקלים ו-239,000 שקלים
צילום: יצרן

כיאה לקיה בכל רמות הגימור בספורטאז' אבזור נאה שכולל בצד הבטיחותי בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים אקטיבי ועוד.

לגרסה ההיברידית חישוקי "18, גג זכוכית, בורר הילוכים שונה בצורת חוגה, תפעול כיוון חשמלי למושבים קדמיים, ריפוד עור העברת הילוכים מההגה, ועוד. בצד הבטיחותי תתווסף בלימה אוטונומית למניעת תאונה בפניה שמאלה, ובקרת שיוט אדפטיבית. המחיר 230,000 שקלים.

קיה ספורטאז' היברידי והיברידי נטען בארץ - המחיר החל מ-230,000 שקלים ו-239,000 שקלים
צילום: יצרן

הגרסה ההיברידית נטענת תוצע ברמת גימור  'GT לין' שלה מראה ספורטיבי יותר. היא תוסיף חישוקי "19, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מצבי ניהוג לשטח, תאורת לד מאטריקס, מחוונים מוקרנים, ריפוד עור משולב בעור הפוך ועוד. המחיר 239,000 שקלים.