מקס וורסטפן ורד בול הבטיחו עוד הישג מוחץ בגרנד פרי הסיני כאשר סיימו ראשונים הן במרוץ הספרינט והן במרוץ הגרנד פרי עצמו. לנדו נוריס במקלארן הפתיע באירוע אליו הגיעה הקבוצה בתקווה למזער נזקים, כאשר סיים במקום השני. סרג'יו פרז, נהגה השני של רד בול, סיים שלישי. 

אחרי ארבע שנים של היעדרות שהחלה בגלל משבר הקורונה, חזר סבב הגרנד פרי לסין ולמסלול בשנגחאי. כתוצאה מכך לקבוצות לא היה מידע על המסלול ועל האופן בו המכוניות והצמיגים יהיו בו במהלך המרוץ, גם בגלל השינויים המשמעותיים שעברו המכוניות מאז ועד היום. העובדה שהמסלול אירח גם את מרוץ הספרינט הראשון בעונה חייבה את הקבוצות להגיב תוך כדי תנועה.

פורמלה 1 סין 2024
צילום: פרארי
 

הספרינט

מרוץ הספרינט הביא לתוצאות מפתיעות בגלל גשם שפקד את האזור במקצה הדירוג שקדם לו. המסלול הרטוב אפשר לנהגים מסוימים לפצות על נחיתות המכונית שלהם, וכך פגשנו את נוריס מזנק מהמקום הראשון כאשר לצדו לואיס המילטון במרצדס, מאחוריו פרננדו אלונסו באסטון מרטין ואילו וורסטפן מזנק רק מהמקום הרביעי.

המילטון פתח היטב ונטל את המקום הראשון בעוד נוריס הדרדר לאחור ואלונסו תפס את המקום השני. תסריט הסינדרלות לא החזיק זמן רב מעמד כשעד אמצע הץ הקצר וורסטפן כבר הצליח לעקוף בקלות את אלונסו והמילטון ועלה להוביל. המילטון הצליח להחזיק במקום השני עד לסיום, בהחלט זריקת עידוד עבורו בעונה כה רעה, כאשר הוא נעזר בקרבות שניהלו פרז, סיינז ולקלר באלונסו. פרז עצמו נהנה מהמאבק של סיינז באלונסו כאשר הצליח לעקוף את שניהם ולסיים שלישי. הקרב המרתק הזה הסתיים באופן לא מוצלחל עבור אלונסו, לאחר שמגע של סיינז גרם לו לתקר ולפרישה. גם לקלר הצליח לעבור את סיינז כדי לסיים רביעי. נוריס סיים שישי.

פורמלה 1 סין 2024
צילום: פרארי
 

המרוץ

מקצה הדירוג למרוץ החזיר את המילטון ומרצדס למקום אכזרי יותר. האלוף בדימוס לא הצליח לעלות למקצים החשובים יותר וסיים במקום ה-18 בגלל טעות. וורסטסן שהשיג את עמדת הפול ה-100 עבור רד בול ופרז היו המהירים ביותר, ואלונסו שהמשיך להפתיע סיים שלישי. בזינוק הוא אף עלה למספר הקפות למקום השני, אבל הייתה זו רק שאלה של זמן עד שפרז יחזיר לעצמו את המקום השני ונוריס יעלה למקום השלישי. שני אלה השאירו אותו מול הצמד של פרארי. כאן החלו משחקים טקטיים של החלפות הצמיגים כאשר הן מקלארן עבור נוריס והן בפרארי בחרו בהחלפה אחת בניגוד לרוב הקבוצות שבחרות בשתיים.

כתוצאה מכך נוריס עלה להוביל כאשר הצמד של רד בול נכנס להחלפה הראשונה. ועדיין הוא נראה בדרך לניצחון כפול כאשר תקלה בסאובר של ואטרי בוטאס שלחה אותו אל מחוץ למסלול והביאה להוצאת מכונית קוצבת, ותאונת שרשרת בהזנקה מחדש הביאה להוצאתה של אחת נוספת.

פורמלה 1 סין 2024
צילום: מרצדס

האירועים שיחקו לטובת נוריס ולקלר שניצלו את שהות המכונית הקוצבת (הראשונה) להחלפה מהירה, בשעה שרד בול שהחליטה להכניס את נהגיה לעצירה שנייה הורידה את פרז למקום הרביעי. הוא הצליח לטפס עם ההזנקה מחדש למקום השלישי ולעקוף את לקלר, אך לא לחזור למקום השני אותו נטל נוריס. 

אלונסו שהיה במקום השישי נאלץ לבצע עצירה שלישית מאוחרת בגלל בחירה מוזרה של הקבוצה בצמיגים האדומים המהירים אך הפחות עמידים בעצירה השנייה. הוא יצא במקום ה-12 קבע הקפה מהירה והחל מזנב בנהגים שלפניו תוך שהוא שוב מפיח עניין במרוץ. אלונסו סיים במקום השביעי אחרי ג'ורג' ראסל שסיים שישי והרוויח מהמהלך השגוי של אסטון. שמיני סיים אוסקר פיאסטרי במקלארן לפני המילטון שהצליח למזער נזקים בזכות נהיגה משובחת ולסיים באופן קצת יותר מעודד עבור מרצדס המאכזבת. ניקו הולקנברג בהאס סיים עשירי. 

פורמלה 1 סין 2024
צילום: פרארי

גרנד פרי סין – שנגחאי, 21.4

1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. לנדו נוריס – מקלארן
3. סרג'יו פרז – רד בול
4. שארל לקלר – פרארי 
5. קרלוס סיינז – פרארי 
6. ג'ורג' ראסל – מרצדס
7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
8. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
9. לואיס המילטון – מרצדס 
10. ניקו הולקנברג – האס 

אליפות הנהגים אחרי 5 מרוצים (מתוך 24) 

1. מקס וורסטפן – 110 נק'
2. סרג'יו פרז – 85 נק'
3. שארל לקלר – 76 נק'
4. קרלוס סיינז – 69 נק'
5. לנדו נוריס – 58 נק' 

אליפות היצרנים אחרי 5 מרוצים (מתוך 24) 

1. רד בול – 195 נק' 
2. פרארי – 151 נק' 
3. מקלארן –96 נק' 
4. מרצדס – 52 נק'
5. אסטון מרטין – 40 נק'

פורמלה 1 סין 2024
צילום: רד בול