סקודה אוקטביה - אוטו

סקודה אוקטביה יתרונות וחסרונות

יתרונות סביבת נהג, מרחב לנוסעים, שימושיות, ביצועים וצריכת דלק, תא מטען
חסרונות בידוד רעשים, נוחות נסיעה, מחיר
בשורה התחתונה שימושית ואיכותית

סקודה אוקטביה 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נחשף בנובמבר 2019 בשתי תצורות מרכב – סדאן וסטיישן - ומדובר בדור חדש לגמרי.

    האוקטביה החדשה מציגה מראה דינאמי ונועז משל הדור היוצא, אך המידות החיצוניות דומות ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (269 ס”מ). תא המטען ענק בשתי גרסאות המרכב - 600 ל' לסדאן, 640 ל' לסטיישן.

    בסביבת הנהג השינוי מובחן יותר עם קווים מודרניים מבעבר ומסך מולטימדיה הבולט מעל לקו הדשבורד. כמו כן סקודה שלבה טכנולוגיות חדשות (לוח מחוונים מוקרן, למשל) ופתרונות חכמים לשיפור השימושיות כמו שקע טעינה ליד המראה המרכזית לטובת מצלמת דרך.

    המנועים העיקריים בישראל כוללים את מנועי ה-1.0 ל' וה-1.5 ל' המוגדשים המפיקים 110 כ"ס ו-150 כ"ס בהתאמה בצד הבנזין ו-2.0 ל’ עם 150 כ”ס באגף הדיזל.

    במאי 2022 הגיעה גרסה היברידית-נטענת (פלאג-אין) לה מנוע 1.4 ל' טורבו ומנוע חשמלי המנפקים יחדיו 204 כ"ס. בזכות סוללת 13 קוט"ש היא מסוגלת לטווח נסיעה חשמלי של עד 60 ק"מ.

    גרסאות ה-RS הספורטיביות נמצאות בראש ההיצע — אחת היברידית-נטענת, השניה בעלת מנוע בנזין — שתיהן עם 245 כ”ס. לארץ מגיעה רק גרסת הבנזין של RS.

  • עיצוב ונוכחות

    אוקטביה החדשה מציגה הופעה אלגנטית ומלוטשת. בהשוואה לדור הקודם היא נראית קלילה ועדכנית יותר, ולכך מוסיף החלק האחורי הנאה והמפוסל.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג בעלת עיצוב מודרני ועדכני, נוטה למינימליסטי. במרכז בולט צג מולטימדיה בגודל 10 אינץ‘ — איכותי למדי ונוח לתפעול. מנגד, צמצום המתגים שמסייע להופעה האלגנטית פוגם מעט בהנדסת האנוש. תצוגת לוח המחוונים המוקרן איכותית וברורה.

    איכות החומרים טובה מאוד, וכך גם איכות הגימור. את בד המושבים פחות אהבנו.

    המרחב מלפנים נדיב ביותר. מאחור הוא כבר מרשים ממש. ברמות הגימור הגבוהות יש בקרת אקלים מאחור. פתחי המיזוג ומנהרת הינע גדולה גורמים לכך שלנוסע במרכז המושב יהיה פחות מקום לרגליים.

    תא המטען לא מאכזב: הוא גדול מאוד והדלת החמישית מקלה מאוד את הגישה אליו. ישנם שלל פתרונות אחסון ועגינה.

  • מנוע וביצועים

    מנועי הבנזין של אוקטביה – 1.0 ל' עם 110 כ"ס, 1.5 ל' עם 150 כ"ס – מציעים ביצועים טובים, אם כי כמובן למנוע הגדול כושר המתאים יותר למימדיה של האוקטביה ואופי פעולה נעים יותר.

    לגרסה ההיבידית-נטענת ביצועים מצוינים בכל מצב, גם בעומס כבד. גם במצב החשמלי ההתנהלות מספקת ביום-יום.

    גרסת ה-RS עולה כמובן עוד שלב בסולם הביצועים ומוסיפה על כך גם אופי וצליל ספורטיביים.

    בכל הגרסאות התיבה כפולת המצמד פועלת בצורה נעימה למדי על חשבון מהירות התגובה.

  • נוחות והתנהגות

    בעיר נוחות הנסיעה בינונית. אוקטביה מטפלת היטב בשיבושים לא גדולים, אבל כשהאתגר גדול היא עשויה לחבוט. מחוץ לעיר הטיפול טוב יותר ונוחות הנסיעה משתפרת. בכביש גלי ריסון המרכב לא תמיד מספק.

    שאון המנוע מבודד היטב ורעשי הרוח מבודדים באופן סביר, אולם רעשי הכביש נוכחים מדי כבר במהירויות שיוט נמוכות.

    היכולת הדינאמית טובה, נוטה לצד הבטוח והפחות מהנה. הבלמים מצוינים.

  • תמורה למחיר

    כחבילה משפחתית, האוקטביה היא הצעה מאוד מושכת. אולם מחירה גבוה מבעבר, וגבוה ביחס למרבית המתחרות.

  • גרסאות ורמות גימור

    סקודה אוקטביה 2024 מוצעת בישראל עם מגוון יחידות הנעה, כאשר לכולן מנועי טורבו-בנזין, הנעה קדמית ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 או 7 הילוכים.

    ההיצע מתחיל ב-1.0 ל' עם 110 כ"ס, ממשיך דרך 1.5 ל' עם 150 כ"ס ועד לגרסה היברידית-נטענת עם מנוע 1.4 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 204 כ"ס.

    בראש ההיצע ישנה גרסת ה-RS הספורטיבית בעלת מנוע 2.0 ל' עם 245 כ"ס.

    לאוקטביה 3 רמות גימור: 'אמבישן' כוללת מסך מולטימדיה, לוח מחוונים אנלוגי (מוקרן בהיברידית), בקרת אקלים, תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ' ועוד. 'סטייל' מוסיפה לוח מחוונים מוקרן, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, טעינה אלחוטית, חישוקי 18 אינץ' ועוד. גרסאות הבנזין מוצעות גם ב'דינמיק' הכוללת פרטי עיצוב ספורטיביים, מושבי ספורט בריפוד משולב בד-עור ועוד.

  • בטיחות

    סקודה אוקטביה 2024 נבדקה פעם נוספת ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג מעודכן של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-68% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק של האוקטביה טובה בכל הגרסאות.

    במבחן המאומץ שלנו גרסאות הבנזין – 1.0 ל' ו-1.5 ל' – הציגו נתון של 14 ק"מ לליטר ו-13 ק"מ לליטר בהתאמה.

    אפילו לגרסת ה-RS צריכה טובה ביחס לביצועים עם 10 ק"מ לליטר בממוצע.

    הגרסה ההיברידית היא החסכונית מכולן עם 15.7 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ונתון של כ-19 ק"מ לליטר בשקלול החלק החשמלי.

  • טווח נסיעה

    לגרסה ההיברידית-נטענת סוללת 13 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של עד 68 ק"מ. בפועל קיבלנו טווח של כ-45 ק"מ במבחן הדרכים.

  • מה חדש בסקודה אוקטביה 2024

    בפברואר 2024 הוצגה סקודה אוקטביה לאחר מתיחת פנים. העיצוב החיצוני עודכן, בסביבת הנהג מערכת מולטימדיה עם ממשק חדש, תוספות לרמת האבזור הסטנדרטית, שיפורים במערכות הבטיחות ומנוע ה-1.0 ל' ירד מההיצע – במקומו יש מנוע 1.5 ל' בהספק מופחת. אוקטביה המחודשת צפויה להגיע לישראל במהלך בשנה.

  • סיכום

    משפחתית מרשימה ומוצלחת.

סקודה אוקטביה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה אוקטביה

כתבות ומבחני דרכים סקודה אוקטביה

ברשותך סקודה אוקטביה?

ציון ותגובת גולשים

סקודה אוקטביה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5