שברולט טראוורס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט טראוורס הוא קרוסאובר גדול שמציע מקום ל-8 או 7 אנשים. הוא הגיע לישראל בנובמבר 2017 כשבחודש יוני 2018 הצטרפה רמת גימור נוספת, רביעית לדגם.
טראוורס מבוסס על רצפה חדשה (C1XX), שמשרתת בין היתר גם את קאדילק XT5, ומצויד במנוע V6 בנפח 3.6 ליטר, שמייצר 310 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים. רמת גימור 'היי קאנטרי' שהצטרפה השנה מציעה הנעה כפולה מתקדמת יותר שמבוססת על מערך של שני מצמדים בעלי פיקוד חשמלי, לשליטה על מינון המומנט בכל גלגל בנפרד על הסרן האחורי (בדומה לנעילת דיפרנציאל).
את דרכו הוא החל עם שלוש רמות גימור, כשהשנה הצטרפה רמת גימור 'היי קאנטרי' גבוהה עוד יותר. רמת הגימור הבסיסית, LS, מוצעת עם הנעה קדמית, הרמה השניה, LT, עם הנעה קדמית או כפולה, רמת 'פריימר' ורמת 'היי קאנטרי' בכפולה. רמת LS מוצעת עם חישוקי "18, מולטימדיה עם מערך מיילינק (MYLink) וצג "7, מערכת אקטיבית לביטול רעשים, מצלמה היקפית, תאורת קסנון, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחים בכל שלוש השורות, חבילת גרירה (מצב נהיגה בו תיבת ההילוכים מושכת את ההילוכים ולחילופין עוזרת בבלימה). רמת LT מוסיפה תפעול חשמלי לפתיחת דלת אחורית ולכיוון מושב הנהג, צג מולטימדיה "8, מערך שמע משודרג של BOSE, התנעה מרחוק, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, ומחשב דרך צבעוני בלוח המחוונים. רמת LT עם הנעה כפולה כוללת, בנוסף, חישוקי "20, גג זכוכית מפוצל, מערך שמע משודרג עוד יותר של 'BOSE', מצלמות "מעוף ציפור", מערכת ניווט, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפודי עור, מראה אחורית שיכולה להציג קלט ממצלמה (מה שנותן שדה ראיה רחב יותר ונטול הפרעות). רמת 'פרמייר' מוסיפה אוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור מהודרים יותר, משטח טעינה אלחוטי לסלולר ותפעול חשמלי לכיוון ההגה. רמת 'היי קאנטרי' מוסיפה, קיפול ופתיחה חשמלים למושבים בשורה השלישית, ריפוד עור חום משולב באלקנטרה, ציפוי כרום למפתנים וחישוקי "20 בעיצוב שונה.
היצע הבטיחות ברמת LS כולל 7 כריות אוויר ומובילאיי. רמת LT מוסיפה התרעת "שטח מת" בצדדים והתרעת תנועה חוצה מאחור. רמת פריימר מוסיפה בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל (פעילה עד 80 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, ועמעום אורות אוטומטי. רמת 'היי קאנטרי' משדרגת את בלימת החירום לכל מהירות ומוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית. שתי הרמות הבכירות הן היחידות שלא זקוקות למובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
המראה מעט רבוע ונאה, והקורה האחורית דומה מעט לזו של פורד אקספלורר (יריבו למוצא ולקטגוריה). ההשראה, כך שברולט, היא מדגמי הענק האחרים של שברולט.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב נאה, גם אם אזור בקרת האקלים נראה מעט פשוט. מסך המולטימדיה נאה וגדול ("8), ותפעול שלל המערכות נגיש וקל.
המרחב בשלוש השורות מעולה. מושבי השורה השלישית מעט נמוכים. בזכות מנגנון קיפול מיוחד קל להיכנס לשורה השלישית מצד ימין. גם בתפוסה מלאה נותר מספיק מקום בתא המטען.
 
-
מנוע וביצועים
עם 310 כ"ס שברולט טראוורס 2018 מספק ביצועים מצוינים בכל מצב. לתיבה תשעה ההילוכים ואלה עובדים נהדר עם המנוע הבשרני. התיבה לא ממהרת להוריד הילוך ותפעול המצב הידני באמצעות כפתור בראש הבורר, לא נוח. צריכת הדלק דומה לממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. הוא מתקשה עם שיבושים קטנים בכל מהירות ועם שינוי גובה בכביש גלי, אם כי הוא מרוסן ואין כאן נדנוד מתמשך. בידוד רעשי המנוע והכביש מצוינים, כשרעשי הרוח מורגשים מאזור 110 קמ"ש, אבל לא מתגברים.
היכולות הדינמיות של שברולט טראוורס 2018 גבוהות ומעל הסביר לרכב שכזה.
נוחות הנסיעה בשבילים טובה, וההנעה הכפולה מוסיפה לביטחון.
 
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב נהדר למשפחה ברוכת ילדים שצריכת דלק או חניה בעיר אינן מטרידות אותה. התמורה מצוינת. חבל רק שמערכות בטיחות מתקדמות קיימות רק בגרסה היקרה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה LS 3.6 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת LT 4X4 3.6 ליטר עם כ-280 יחידות.
 
-
מה חדש בשברולט טראוורס 2018
נוספה רמת גימור חדשה, 'היי קאנטרי'.
-
סיכום
למי שזקוק לכושר שינוע רציני של נוסעים, ימצא בטראוורס אלטרנטיבה הגיונית אפילו ביחס לכלים יוקרתיים.