באיחור ניכר, יותר משנה אחרי שהושקה ושנחתו כאן אחיותיה מבית פיגו-סיטרואן, יוצאת לדרך מקומית גם
טיוטה אייגו החדשה. לטענת היבואנית, ההסבר לעיכוב הארוך נבע בין היתר ממשא ומתן על המחיר.
האייגו מגיעה אלינו עם מנוע ה-1.0 ליטר 69 כ"ס שישודך לתיבה ידנית או רובוטית עם חמישה הילוכים (ההאצה למאה קמ"ש תארך 14.2 ש' או 14.3 ש' בהתאמה). רמת הגימור גבוהה יחסית לקטגורית המיני ותכלול חישוקי 15", ואת מערך המולטימדיה (טויוטה טאץ II) הנאה עם צג 7" ובלוטות' (רמת אבזור דומה לזו של צמד התאומות מצרפת).
במקרה של
טויוטה אייגו, בניגוד לצמד הצרפתי, תהיה אפשרות להתאמה אישית מסוימת במראה עם שישה שילובי צבעי חוץ ופנים של חלקים שונים במרכב. מדובר באפשרות לשנות את הצבע של קווי "ה-X" בחלק הקדמי כמו גם חלקים נוספים בדפנות ובאחוריים. גם את הגוונים של החלקים הצבעוניים בסביבת הנהג ניתן לשנות כאשר ערכה מלאה (פנים וחוץ) תעלה כ-1000 שקלים. היא תהיה ניתנת לשינוי גם אחרי הרכישה. בטויוטה מבטיחים להציג מדי חצי שנה ערכות צבע חדשות.
צילום: מנהל
לא זולה
המחירים כפי שצפינו לא יהיו זולים במיוחד ביחס לפלח וביחס לתאומות מצרפת. האייגו החדשה תעלה 65,000 שקלים בגרסה הידנית או 70,000 לרובוטית. גרסת האופן-טופ, בעלת גג הקנבס אשר נפתח חשמלית תעלה 70,000 לידנית או 75,000 שקלים לרובוטית. בשלושת חודשי ההשקה תוצע המכונית עם מוביל-איי תקני.
בגלל שהמחיר אינו נמוך ביחס לפלח ובגלל אספקה מוגבלת צופים בטויוטה למכירות של כ-600 מכוניות בלבד השנה.
וגם טויוטה אוונסיס – עכשיו עם מנוע 1.8 ל'
במקביל הוצגה גרסה חדשה של
טויוטה אוונסיס עם תג מחיר נמוך מבעבר – 147,500 שקלים לעומת 162,500 שקלים לגרסת ששווקה עד כה. מדובר בגרסת 1.8 ל' של האוונסיס עם הספק נמוך במעט מגרסת ה-2.0 ל' שהכרנו (147 לעומת 152 כ"ס בעבר). הביצועים, כצפוי, מעט פחות טובים מבעבר אך קרובים לאלה של גרסת ה-2.0 ל' – ההאצה למאה תיקח 10.4 ש' לעומת 10 בעבר והמהירות המרבית היא 190 קמ"ש לעומת 205 קמ"ש. הגרסה החדשה מוסיפה גם מפתח חכם לרשימת האבזור.
ביוניון מוטורס מכוונים עם הגרסה החדשה לציי רכב. הם צופים שגרסה זו תשמש כרכב שממוצב מעל המשפחתיות הרגילות בהיררכיה עבור דרג הביניים הניהולי. בטויוטה מקווים שהמהלך יעורר את שוק המשפחתיות הגדולות שנחלש בשנים האחרונות ומצפים למכירות של 700-800 כלים בשנה.