טסלה מודל 3 - אוטו 

טסלה מודל 3

טסלה מודל 3 מידע כללי

קטגוריה: משפחתיות
גירסה מומלצת:
513 ק"מ
שנת השקה: 2021

טסלה מודל 3 יתרונות וחסרונות

יתרונות ביצועים, טווח, עיצוב מנימליסטי, התנהגות
חסרונות הנדסת אנוש, עיצוב חיצוני אנמי
בשורה התחתונה ביצועים עוצרי נשימה

טסלה מודל 3 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    טסלה מודל 3 הוצגה רשמית במחצית הראשונה של שנת 2016 ונמסרה ללקוחות החל מחודש יולי 2017. מדובר במשפחתית גדולה (סגמנט D) יוקרתית שמתחרה במכוניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ועוד.

    אורכה עומד על 469 ס"מ, רוחבה על 185 ס"מ, גובהה על 144 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 287.5 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 425 ל'.

    טסלה מודל 3 היא המכונית השלישית שהציגה היצרנית, ובשונה מה-S הגדולה כאן המחיר היה נגיש בהרבה (35,000$ בארה"ב בזמן החשיפה) וזו צברה בימים אחדים מעל ל-250,000 הזמנות, נתון חסר תקדים. מאז היא הפכה לאחת החשמליות הנמכרות ביותר בעולם (והנמכרת ביותר באירופה בשנת 2019).

    היא מוצעת במספר גרסאות הנבדלות ביניהן במספר המנועים (אחד או שניים), בסוג ההנעה (אחורית או כפולה), בקיבולת הסוללה ובטווח הנסיעה. לגרסה החזקה יש שני מנועים, הנעה כפולה, הספק של כ-390 כ"ס וטווח נסיעה של מעלה 500 ק"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.1 שניות בלבד. לרכב יש אופציה לטעינה מהירה, כולל בקצב של עד 250 קילוואט בעמדה ייעודית של טסלה.

  • עיצוב ונוכחות

    טסלה מודל 3 נראית בדיוק כמו שניתן לצפות מטסלה — עיצוב מודרני ונקי שמתכתב היטב עם דגמי החברה הגדולים והמובילים (S ו-X).

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נטולת כפתורים כמעט לחלוטין וממעטת באלמנטים, אפילו לוח המחוונים אינו קיים בתצורתו המסורתית. במרכז ישנו מסך מולטימדיה ענק (15 אינץ‘) דרכו מתפעלים כמעט את כל מערכות הרכב והוא משמש גם כלוח מחוונים. כניסה מתאפשרת באמצעות שלט ייעודי או דרך הטלפון.

    כתוצאה העיצוב מינימליסטי ונקי אומנם, אך זה בא על חשבון הנדסת האנוש — כיוון מראות, הגה, שינוי מצב בלימה רגנרטיבית (המחייב עצירה), כיוון פתחי מיזוג(!), מצב נהיגה ועוד מתופעלים אך ורק דרך המסך וזה לא נוח.

    שדה הראיה לחוץ אינו מצטיין, וזה מוזר לאור שטח החלונות הגדול שמכניס הרבה שמש ואור (אין כיסוי לגג) ומייצר המון חום.

    איכות החומרים סבירה לרוב, אך לא מעניקה תחושה יוקרתית. איכות ההרכבה לא טובה - יש המון רעשים וצקצוקים בנסיעה.

    מושב הנהג לא נוח לטעמנו, ותנוחת הנהיגה הנמוכה לא עוזרת בנסיעות ארוכות. המרחב לנוסעים מאחור טוב מאוד.

    תא המטען נראה קטן יותר ממה שרומז הנתון במפרט (560 ל') אך המבנה שימושי ויש גם תא מטען קטן מלפנים.

  • מנוע וביצועים

    גרסת ה'לונג ריינג'' (441 כ"ס, הנעה כפולה) מציעה ביצועים מצוינים ביחס למחיר, ובכלל. מדובר בחווית כוח ותאוצה שלא מוכרת מאזורי המחיר הזה.

    גרסת ’פרפורמנס‘ החזקה (יותר מ-500 כ“ס, הנעה כפולה) מדהימה בביצועיה אפילו יותר. אין מילים.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים הבסיסי בגרסת לונג ריינג' רך למדי, וזה מוביל לנוחות נסיעה טובה בסך הכל, אך רחוקה ממושלמת. בעיר היא תתקשה עם רצף שיבושים וגם מחוץ לעיר התחושה לא לגמרי נינוחה. לכך מודל 3 מוסיפה רמה גבוהה של רעשי רוח וכביש.

    התהנהגות הכביש של טסלה מודל 3 טובה מאוד. מיקום הסוללות מאפשר מרכז כובד נמוך, כיול המתלים מוצלח לנהיגה שכזו וההנעה הכפולה מייצרת משיכה אדירה.

  • תמורה למחיר

    למרות עליית המחירים, מחירה של טסלה מודל 3 עדיין מציע יחס ביצועים-שקל חסר תחרות. העובדה שמדובר במכונית חשמלית וטרנדית רק מוסיפה למשיכה.

  • גרסאות ורמות גימור

    כל דגמי מודל 3 מגיעים באותה רמת הגימור, כאשר ניתן לבחור תוספות שונות בתוספת תשלום במעמד ההזמנה (חישוקים, צבע ריפודים ועוד).

    דגמי מודל 3 נבדלים ביניהם בגרסאות: הנעה אחורית עם טווח נסיעה מוצהר של 491 ק"מ.

    גרסת 'טווח ארוך' עם הנעה כפולה, סוללה גדולה יותר, הספק גבוה יותר וטווח מוצהר של 614 ק"מ.

    בראש ההיצע ישנה גרסת 'פרפורמנס' בעלת יותר מ-500 כ"ס וטווח נסיעה של כ-560 ק"מ.

  • בטיחות

    טסלה מודל 3 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (96%) וגם בהגנה על ילדים (86%).

    כל גרסאות הדגם מגיעות עם מערך בטיחותי מקיף (בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ועוד) אותו ניתן לשדרג ליכולות אוטונומיות משופרות (לא נהיגה עצמאית) תמורת תוספת תשלום.

  • טווח נסיעה

    במבחן הדרכים שלנו, שהיה פחות מאומץ מהרגיל, טווח הנסיעה הממוצע של גרסת הלונג ריינג' עמד על כ-375 ק"מ בממוצע (כ-5 ק"מ לקוט"ש). בנהיגה מתחשבת יותר ניתן להשיג נתונים טובים יותר, כנראה.

  • מה חדש בטסלה מודל 3 2024

    בינואר 2024 מחירי טסלה מודל 3 עלו לאור עדכון המס על רכב חשמלי. מחירי הדגם עלו בכ-12,000-16,000 שקלים, עלייה של 5-8% בהתאם לגרסה.

  • סיכום

    הביצועים מדהימים והיעילות של המערכת החשמלית טובה, אולם המחיר שעלה והמתחרות המצוינות שהגיעו הופכים אותה לפחות משתלמת מבעבר.

טסלה מודל 3 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
טסלה מודל 3 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
513 ק"מ (WLTP)
283
החל מ- 1,543 ₪
197,432
629 ק"מ (WLTP)
498
החל מ- 1,783 ₪
228,177
528 ק"מ (WLTP)
627
החל מ- 2,131 ₪
272,711
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים טסלה מודל 3

ברשותך טסלה מודל 3?

ציון ותגובת גולשים

טסלה מודל 3 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5