גיל, זו אסטרטגיה חדשה? הורדת מחיר ל"נהגים טובים"?
בהחלט, נושאים כמו שירות, תשלום מהיר של תביעות, תחרות על מחירים טובים – כל זה הפך ל"בייסיק", בסיס שבלעדיו אין קיום לעסק כמו שלנו. החלטנו להוסיף לכך ערך חברתי ובחרנו ב"נהיגה טובה".
זו אסטרטגיה משתלמת לחברת ביטוח, לא?
ברור. נהגים טובים הם נהגים שגורמים לפחות תאונות ופחות תאונות משמעותן היא ירידה בכמות הכסף אותו חברת הביטוח אמורה לשלם. אבל מירידה בכמות התאונות לא רק אנחנו מרוויחים אלא החברה הישראלית כולה. חשוב לייצר שינוי באופן הנהיגה של הנהג הישראלי. האג'נדה שלנו היא לסייע ולהוביל שינוי כזה. זה יעשה קודם כל באמצעות משוב מתמיד שיתריע לנהג על נהיגה לא טובה ויתרום לשיפורה וכמובן באמצעות תמרוץ כספי לנהג הבודד. נהג, בעיקר נהג צעיר, ישתפר, וככל שיהיה טוב יותר, ישלם פחות ביטוח. נקודה.
איך תמדדו נהג טוב?
יש כאן בלבול מסוים בין "נהג טוב", ל"נהג זהיר" ול"נהג לא אגרסיבי". האם אתם בטוחים שמה שאתם מכנים "נהג טוב" אכן יהיה מעורב בפחות תאונות?
ניתן להתווכח רבות על השאלה מהו נהג טוב. והתשובה כמובן קשורה גם בהקשר. לנהוג טוב במירוץ, למשל, שונה לגמרי מאשר לנהוג טוב בכביש. אבל לשאלתך, התשובה שלי היא חד משמעית "כן". לדעתנו ומיטב ידיעתנו, נהגים אגרסיבים מעורבים ביותר תאונות מנהגים זהירים או אלו שאינם אגרסיבים. ולכן אנחנו מגדירים אותם כנהגים טובים יותר.
ואם תיווכחו לאחר שנה או שנתיים, שנהג, שהמערכת שלכם מגדירה כ"טוב", מעורב בממוצע ביותר תאונות דווקא, בעוד שזה שמוגדר כ"לא טוב" מעורב פחות?
השיטה פועלת בהצלחה במקומות שונים בעולם, לכן אנחנו די בטוחים שתעבוד היטב גם אצלנו. אבל, ברור שבמידה וניווכח שהיא לא צופה מספיק טוב איזה נהג יהיה מעורב ביותר תאונות, נעשה את הכיולים הנחוצים. בסופו של דבר, האג'נדה שלנו היא להוביל לשינוי חיובי בגרף התאונות, ולא להתעקש על תכונה כזו או אחרת שמתגלה ככזו שאינה מסוגלת להצביע על נהג שיהיה מעורב ביותר תאונות. חשוב שנזכור שהצלחה במקרה זה טובה לנהגים, לנו כחברה כלכלית ולחברה הישראלית כולה.
המערכת, שעוקבת אחרי הנהג, היא בסופו של דבר מעין מלשינון צמוד. אמנם יש תמורה כספית בצידו – אבל זה עשוי להפחיד נהגים, לא?
המידע שהמערכת צוברת הוא פרטי לחלוטין, מאובטח ולא מועבר לאף גורם אחר. כך שבניגוד לסלולארי למשל, שיכול באמצעות ה-GPS למדוד בכל עת את המהירות והתנהגות הכביש שלכם מבלי שתהיו מודעים לכך, דווקא המכשיר הזה הוא לא בחזקת ה"אח הגדול", הנהג יודע שהוא שם עבורו ולא נגדו, ושהוא חוסך לו כסף.
ולשאלה החשובה מכולן, כמה ניתן לחסוך?
עד ל40% אחוז ממחיר הביטוח המקיף. אבל אני רוצה להבהיר יותר את הנקודה. לנהגים ותיקים, עושים מה שנקרא בשפת הביטוח אקטואריה או מדד לרמת הסיכון של המבוטח. חברתנו עומדת בחזית האקטאוריה, זאת אומרת ביכולת לחזות את רמת הסיכון של נהג (על פי ותק על הכביש, היעדר תביעות ועוד) להיות מעורב בתאונה. לפי פרופיל הנהג, נקבעת ההנחה בעלות הביטוח המקיף, אותה הוא מקבל גם ללא התקנת מערכת safe drive וקבלת ציון גבוה על ידה (עד ל-30%). אבל, בשילוב המערכת, וציון טוב בה – ההנחה תגדל עד ל-40% מהמחיר. יותר חשוב זה שהמערכת החדשה, מסייעת לנהגים צעירים שאין מאחוריהם היסטוריה המאפשרת יצירת פרופיל, לקבל הנחה מיד עם התקנת מערכת ניטור כזו ברכבו. הנחה שיכולה להגיע ל -20% מהמחיר, ועשוייה לגדול עד ל-40%, עם צבירת נסיון וותק של נהג בטוח.
ולסיום: בחרתם בדרך הומוריסטית להציג את התוכנית, מקנאים בהצלחה של "שוקה"?