אחרי שחשפה את הדור הרביעי בשושלת המגאן – 20 שנה מאז שהוצג הדור הראשון ו-7 שנים אחרי שהוצג הדור השלישי – בתמונות, הציגה
רנו את המכונית בתערוכת פרנקפורט.
רנו מגאן החדשה עוצבה בהתאם לקו העדכני של רנו שהוצג עם ה
טאליסמן, המשפחתית הגדולה של החברה שנחשפה לפני פחות מחודשיים. בחזית, מלבד סמל הענק של היצרנית, ניתן למצוא יחידות תאורה גדולות – בניגוד למגמה הנוכחית של מעבר ליחידות תאורה קטנות – הכוללות פס תאורת לד-יום המשתלב בפגוש, ממש כמו בטאליסמן. מאחור, הכתפיים הרחבות והתפוחות מזכירות במידה מסוימת את אלה של רנו קליאו הקטנה, אך יחידות התאורה מזכירות שוב את הטאליסמן, ו"נפגשות" בסמל רנו הגדול במרכז דלת תא המטען.
צילום: מנהל
המגאן החדשה ארוכה ב-6.5 ס"מ מהדור היוצא (436 ס"מ סה"כ) ונמוכה ממנו ב-2.5 ס"מ (145 ס"מ). בסיס גלגלים התארך בשלושה ס"מ ומתפרש כעת על פני 267 ס"מ. מפשקי הסרנים הורחבו בכ-5 ס"מ מלפנים וכ-4 ס"מ מאחור, מה שאמור לתרום ליכולת בפניות. תא המטען מציע 434 ליטרים, נפח נדיב עבור מכונית האצ'בק קומפקטית.
גם בתא הנוסעים מציגה המגאן דמיון ל
טאליסמן, במיוחד באזור הקונסולה המרכזית המאכלסת מסך מגע בגודל 8.7", שבניגוד למקובל מוצב לגובה ולא לרוחב. מסך נוסף, בגודל 7", נמצא בלוח המחוונים, והמגאן תוצע גם עם אופציה למערכת תצוגה עילית צבעונית.
בצד הבטיחות ניתן למנות מגוון מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, ניטור רכב בשטחים מתים, עמעום אוטומטי לאורות הדרך ועוד.
צילום: מנהל
המנועים יגיעו מתוך מבחר מנועי הדיזל והבנזין המוכרים של היצרנית, על טהרת המגדשים. בגזרת הבנזין יוצעו מנועים בהספק של 100 כ"ס, 130 כ"ס או 205 כ"ס והם ישודכו לתיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית חדשה (עם 7 הילוכים) בהתאם לגרסה. בגזרת הדיזל ההספקים יעמדו על 90 כ"ס, 110 כ"ס או 165 כ"ס, וגם כאן חלקם יוצעו, מלבד התיבה הידנית, עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 הילוכים). בעתיד צפויה להצטרף להיצע גרסת דיזל-היברידית שתציג צריכת דלק נמוכה מ-33 ק"מ לליטר.
מהיבואנית נמסר כי המכונית החדשה צפויה להגיע ארצה במחצית הראשונה של שנת 2016.
צילום: מנהל