למבורגיני, יצרנית שני דגמי העל הספורטיביים, הורקאן ואוונטדור, הכריזה ביום רביעי על ייצור עתידי של רכב פנאי.
אלה שהיו
רכב הפנאי החדש יתבסס על אורוס (Urus), קונספט שהוצג באפריל 2012 בתערוכת בייג'ינג. הדגם קרוי על שם פר הבר (שנכחד לפני כ-400 שנה באירופה), מאבות הבקר המבוית, עניין מתבקש במותג שסמלו, ובכן, פר.
למבורגיני לשטח – תתחילו להתרגל
צילום: מנהל
למרות התדמית של למבורגיני, המתמקדת בדגמי ספורט-על, זה לא יהיה הדגם הראשון שלה שנועד לנסיעה בשטח. קדם לו LM002 (בשנים 1986-1992), שכונה "רמבו-למבו" ויוצר ב-301 יחידות. דגם זה התבסס על קונספט LM001, שהוצג בז'נבה 1981, מצדו המשכו של פרויקט צ'יטה מ-1977 (עם מנוע קרייזלר): רכב שטח צבאי שנועד לצבא ארה"ב. ההאמר הצבאי, Humvee, הוצג ב-1984; דמיון לא חסר.
LM002 צויד במנוע V12 של קונטאש: 450 כ"ס (ב-6800 סל"ד) ו-51 קג"מ ב-4500 סל"ד; לא בדיוק מה שמתאים לדרישות שטח.
למבורגיני לשטח – תתחילו להתרגל
צילום: מנהל
למבורגיני LM002 "למבו-רמבו"
הקונספט
אורוס יושב על רצפת אודי Q7 (הקודמת); הדגם החדש יעשה שימוש ברצפה הקלה והמתקדמת המשרתת את ה-SUV הגדולים של קונצרן פולקסווגן (Q7, טוארג, קאיין. ובקרוב גם בנטלי). הממדים של הקונספט כוללים נתון אורך מכובד של 499 ס"מ, רוחב מופגן של 199 ס"מ, אך גובה צנוע יחסית (למבורגיני, כן?) של 166 ס"מ. העיצוב "מתכתב" עם דגמי הספורט של החברה, והמנוע הגיע היישר משם, עם V10 ו-600 כ"ס, והמהירות המרבית היא 328 קמ"ש. דגם הייצור יעשה שימוש כנראה גם ב-V12, וחומרים כמו סיבי פחמן להפחתת משקל ימצאו דרכם לדגם החדש.
למבורגיני לשטח – תתחילו להתרגל
צילום: מנהל
דרישות השוק
לא נעלמה מעיני למבורגיני, כידוע בבעלות אודי של קונצרן פולקסווגן, ההצלחה בת העשור וחצי של קאיין, ספק המזומנים העיקרי של פורשה, וגם בסנטה אגתה יודעים על אסטון מרטין DBX crossover, בנטליEXP 9 F ורולס רויס קולינאן (Cullinan).
כלומר, גם הנכבדים שבמותגים מוכנים לטבול גלגליהם בבוץ; יש שם הרבה כסף. למבורגיני, למשל, מצפה ל-3000 מכירות בשנה (נתון אליו מתייחסים מאז 2012) – היקף שיכפיל את מכירות החברה. החברה תייצר את רכב הפנאי שלה בסנטה אגתה, תגייס לטובתו 500 עובדים ותציע אותו למכירה ב-2018.
למבורגיני לשטח – תתחילו להתרגל
צילום: מנהל