קטגוריה:
מיני

גרסה: סיאט מי; 1.0 ל', אוט' (רובוטית), Style

מתחרות בולטות: פיג'ו 108, סוזוקי אלטו, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, קיה פיקנטו, יונדאי i10

מחיר גרסה נבחנת: 67,900 שקלים

סיאט מי הגיעה ארצה בשלהי 2012 יחד עם אחותה התאומה סקודה סיטיגו. העיצוב קובייתי, צעיר למראה אך לא מתבלט - אלא אם בחרתם באחד מתוך מבחר הצבעים העליזים בהם מוצע הרכב; המי מוצעת במרכבי שלוש וחמש דלתות, וישנה אפשרות לרכוש את המכונית עם תיבה ידנית או אוטומטית-רובוטית.

פנים הרכב
פנים הרכב מציע מראה צעיר, צבעוני – ופשוט, עם משטח פח חשוף בצבע המרכב. איכות החומרים פשוטה גם היא, אך העיצוב ה"שיקי" מחפה על כך. האבזור לא מרשים, אפילו במונחי מיני – שני חלונות חשמל בלבד, שקע AUX וזהו. המראות ידניות, אין USB ואין מחשב דרך. לכך נוספת ארגונימיקה לא מוצלחת – מושב הנהג לא נוח, אין מתג לחלון הנוסע בצד הנהג ופתח המזגן המרכזי קבוע ומכוון כלפי מעלה.בצד הזכות נרשמת מערכת למניעת התנגשות במהירות עירונית – עוד עליה, בהמשך.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל דגמי סיאט חייג 3262* או לחץ כאן

נוחות נסיעה
המי בעלת מתלים נוקשים למדי, אך הם מציעים אופי בוגר והנסיעה אינה קופצנית, ובסך הכל מדובר בנוחות נסיעה סבירה יחסית לקטגוריה. רמת הרעש טובה יחסית בנסיעה בין עירונית. בהשתחלות עירונית היא מציעה את יתרונות הקוטן של קטגורית המיני, אך ההיגוי הארוך דורש עבודת ידיים מוגברת.

התנהגות ובטיחות
אחיזת הכביש טובה, ההתנהגות בטוחה ועם זו גם מהנה יחסית לסגמנט. באגף הבטיחות יש חמישה כוכבי ריסוק ואת מערכת ה"סטופ-מי", שיודעת לבלום עצמאית את המכונית במצבי חירום (מתחת למהירות 30 קמ"ש).

מנוע וביצועים
המנוע בנפח ליטר, בעל שלושה צילינדרים, הספקו 75 כ"ס ונתון המומנט הוא 9.5 קג"מ. הוא לא מצטיין בגמישות, אבל הוא חלק ושקט למדי (עד 4000 סל"ד), והביצועים סבירים. התיבה היא רובוטית עם מצמד בודד, שכמקובל סובלת מפעולה לא חלקה. ההילוך החמישי ארוך יחסית, מה שמאפשר שיוט רגוע יחסית.

סיכום
סיאט מי היא מכונית עירונית זריזה, נעימה וחסכונית, המספקת שפע מקום ל-4 נוסעים על מטענם. מנגד, אי אפשר להתעלם מהחסרונות, בדמות רמת הגימור הנמוכה והנדסת האנוש הבעייתית.