סביב השולחן ביער קולה, אחרי רכיבת אנדורו בת שעה, השיחה קולחת ומאפשרת להבין קצת יותר טוב את ההקשר ולשמוע על העתיד.
אוליבר גורינג חי את תחום אופנועי השטח כבר שנים. ברזומה שלו חברות כמו הוסאברג וק.ט.מ – ועכשיו הוא מנכ"ל הוסקוורנה. היצרן הקטן והוותיק, שידע תהפוכות רבות, נחת לא מזמן בידיים אוסטריות, והוסקוורנה היא היום חברת בת של ק.ט.מ. האופנועים של הוסקוורנה מבוססים (עד כדי זהות) על אלו של ק.ט.מ, ונבדלים מהם בעיקר במאפיין אחד – אופן חיבור הבולם האחורי לשלדה. למעשה העניין הזה, וצביעה שונה, מסכמים את עיקר ההבדלים בין דגמי שני היצרנים, שהם למעשה אחד. מבולבלים?

הוסקוורנה: מחשבת מסלול מחדש
צילום: רונן טופלברג
מפגש ראשון עם אופנועי הוסקוורנה תחת כנפי ק.ט.מ

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן


לפני שדיברנו על אופנועים, עניין אותי לשמוע מה אומר מר גורינג על השטח הישראלי: "זה מדהים! באוסטריה, כשאני רוצה לרכב אני הולך למסלול מוטוקרוס. אני לא מכיר קרקע כזו; לפני רגע היינו על סלעים מדבריים ועכשיו ביער על קרקע לחה. זה פשוט מדהים". היה מעניין לראות אותו רוכב על הסינגלים לאורך קו 400. ברור לגמרי שהוא לא מרגיש כאן בבית, אבל עושה רושם שהוא נהנה. מדובר באדם רציני למדי, שמגניב חיוך רק מדי פעם. למשל כשהוא מדבר על כך שהוסקוורנה תסיים לטענתו את השנה הקרובה עם למעלה מ-15,000 מכירות – שיא של כל הזמנים עבור החברה הזו. הצפי לשנה הבאה מדבר כבר על מכירת 18,500 כלים, ומי שמתחייב על גידול כזה בנישה מצומצמת כזו, כנראה יודע משהו שאנחנו לא.

הוסקוורנה: מחשבת מסלול מחדש
צילום: רונן טופלברג
האוסטרים מרוצים מהשטח הישראלי, וגם אנחנו
העתיד הגדול
אז שאלתי אותו – "מה הכיוון?" הרי אין שום סיבה לק.ט.מ ליצור קניבליזציה בין שני המותגים. אוליבר לא עונה תשובה ישירה, אלא מסתפק ברמיזות, מהן אפשר להבין את העתיד הגדול שהוא מתכנן ליצרן הקטן הזה. רמז אחד הוא ה-401 שהציגה הוסקוורנה בתערוכת מילאנו האחרונה. זה הרבה יותר מסתם אופנוע קונספט, הוא מסמן את הכיוון של הוסקוורנה - הכביש. אוליבר מצהיר שהבסיס יהיה תמיד אופנועי אנדורו ומוטוקרוס, אבל מזכיר באותה נשימה את ההיסטוריה האדירה שיש להוסקוורנה גם בכביש.
הוסקוורנה: מחשבת מסלול מחדש
צילום: רונן טופלברג

אוקי, אני אומר לו, ה-401 אופנוע יפה מאוד, מרשים מאוד. מה חוץ? אט אט חושף אוליבר את התוכנית להשתמש בקשת המנועים והטכנולוגיה שיש לחברה האם (כולל מנועי הטווין החזקים, אבל לא רק) ולהציג עוד ועוד דגמי כביש. אם תציצו בתמונות של ה-401, תוכלו להתחיל ולהבין את הכיוון אליו תצעד הוסקוורנה בעתיד הקרוב. עד כמה מחויבת הוסקוורנה לכיוון הזה? מר גורינג סבור שתוך חמש שנים מהיום, למעלה ממחצית האופנועים שהוסקוורנה תמכור יכוונו לכביש. ובמקביל לתהליך הזה – הוא מצפה שהיא תהפוך להיות אחת משלוש יצרניות האופנועים הגדולות באירופה.