לפני כמעט חמישים שנה (ב-1966) נוסדה קבוצת המירוצים מקלארן. מאז, זכתה מקלארן, במסגרת פורמולה 1, באליפויות יצרנים (8) ונהגים (12), שברה שיאי מסלול והייתה מהכוחות הדומיננטיים בסבב. ב-1992 (ועד 1998) יצרה מכונית-על, F1, שאלה המעטים שנהגו בה נשבעו כי זוהי המכונה העילאית לנהג. מאז הוצגה מרצדס-מקלארן SLR (2004), אך השינוי העיקרי התרחש בעשור הזה; מקלארן הפכה להיות יצרנית מכוניות.

בתחילה (2011) היה זה 12C, שהתחרה ישירות במכוניות-על-אבל-לא-מאוד-קיצוניות (150 אלף ליש"ט) כמו פרארי 458; לאחר מכן הופיע P1 (2012), ממשיך אידיאולוגי ל-F1 ההיא, עם מערך היברידי, ביצועים מסחררים וקרוב ל-900,000 ליש"ט. מקלארן הציגה ב-2014 את 650S, קרוב מאוד ל-12C (ומבוסס עליו) וכולל שתי גרסאות, אחת מכוונת למסלול (GT3); המחיר: 170,000 ליש"ט.
התכנית
מקלארן עתידה להציג ברבע השני של 2015 דגם חדש וזול מקודמיו. דגם זה ייקרא "סדרת ספורט", והמסר העיקרי שלו הוא המחיר: 120,000 ליש"ט בלבד – היישר מול עילית פורשה, וגם אודי R8, מרצדס AMG-GT, פרארי קליפורניה ודומיהן; שלב הכניסה לעולם מכוניות העל. החברה פרסמה זה עתה קדימון חינני לדגם החדש, עם תצלום מרושל, אבל גם ממנו ברור כי בכל הקשור להופעה, דגם זה ישתלב היטב בין דגמי מקלארן.

ויש סרטון יפהפה, אבל מידע הוא לא הצד החזק שלו.