בואו נתחיל מזה שעוד לפני שנכנסתי אל מיצובישי ספייס סטאר, חיוך גדול עלה על פני כשראיתי את מכונית המבחן. שחור בא לי טוב. אבל הפסים הספורטיביים בכסוף עם שוליים אדומים, באים לי אפילו יותר טוב. בחניה של יבואנית מיצובישי, עמדו עוד שתי מכוניות ספייס סטאר; האחת בצבע אדום/בורדו עם כתמים שחורים כמו פרת משה רבנו ואחת בצבע כחול עם ציורי פרחים.
אז מה היה לנו?
המרווח הפנימי מרשים. גם כשהסטתי את מושב הנהג לאחור, עד הסוף ורגלי נמתחו מלוא גבהי (1.86 מטר), עדיין נשאר מקום מכובד ליושב מאחורי הנהג. לדרך. זו מכונית עירונית, ואת זה חשוב מאד להבין. בעיר היא תיתן לכם שירות שהוא הרבה מעבר למצופה. הגה הכוח החשמלי הוא רך מאד. יותר מידי רך, אז חובבי נהיגה לא ממש יאהבו את זה, אבל לצורך תמרוני חניה ונהיגה עירונית, ההגה הזה הוא מתנה אמיתית. רדיוס הסיבוב של המכונית מעולה, קל מאוד לבצע פניית פרסה בתוך רחוב עירוני צר, מבלי לעכב את התנועה.
נקודה אחת עומדת לרעת הספייס סטאר; רעש המנוע ובידוד רעשים כללי. כאן נכשלו במיצובישי כישלון מהדהד. המיני-בישי רועשת ברמות מביכות. מבחוץ ומבפנים. נכון, מדובר במנוע של 3 בוכנות שרועש יותר במהותו הבסיסית, אבל הרעש בתוך תא הנהג הוא כל-כך גבוה שלעיתים אתה חושש שקרה משהו למכונית. בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 הייתה הדייהטסו שרייד בעלת אותם הנתונים ורעש בלתי נסבל, אבל, היי, עברו מאז כמעט 20 שנים וניתן היה לצפות שהטכנולוגיה תדע להתגבר על זה.
החיסכון
חיסכון בדלק הוא המגרש הביתי והיהלום בכתר של המיני-בישי. השילוב של משקל קל ותיבת הילוכים רציפה, הוא אחד ה"אשמים" בחיסכון המופלג הזה. בנהיגה עירונית טיפוסית הכוללת גם את הפקקים הקטנים בתוך תל אביב הושגה צריכת דלק של 12-14 ק"מ לליטר. שאפו.
בנסיעה במהירות 85-90 קמ"ש, על כביש 6, וגם על כביש 4 מת"א לחיפה וחזרה עם המזגן פועל, השגנו ממוצא של 22 ק"מ לליטר וללא המזגן הגענו ל 25.5 ק"מ לליטר דמיוניים.
בעליות, כגון העלייה לירושלים או מעלה פרויד לחיפה, המיני-בישי התנהלה במהירות של 90-100 קמ"ש והציגה צריכת דלק של 10 ק"מ לליטר, במאמץ מתמשך. צריכת הדלק המשולבת במהלך יומיים וחצי של נהיגה בעיר, בכבישים מהירים ועליות לירושלים וחיפה, עמדה על 19.5 ק"מ לליטר.
היא אולי לא מושלמת, אבל צריכת הדלק והיכולת הטובה בעיר הובילו אותי למסקנה אחת. עד שלא תהיה בישראל תחבורה ציבורית אפקטיבית, שאינה נתונה לחסדי הפקקים ויודעת להביא אותנו במהירות ויעילות לכל פינה (לפחות ברחבי מטרופולין גוש דן המורחב), המיני-בישי היא פתרון תחבורתי חביב, יעיל וחסכוני.
בשנים 2011 ו-2012 הייתי דובר ומנהל יחסי הציבור של "אוטו איטליה" ואני הייתי אחראי להשקת מותגי "פרארי" ו"מזראטי" בישראל. התשוקה הגדולה ביותר שלי היא רכב ומכוניות ועם פרישתי מתחום יחסי הציבור, פתחתי בלוג העוסק בחיים הטובים ובו אני כותב רשמים מנהיגה במכוניות, ביקור במסעדות, סרטים וכל מה שעושה את החיים ליפים וטובים.
www.lmwg.blogspot.co.il