הקנקן
עבור רבים וגם באופן מעט היסטורי, העיצוב של הקורבט חשוב ממש כמו הביצועים שלה. עם שם כמו סטינגריי, שהיה שייך במקור לאחד הדורות היפים והמזוהים של האייקון האמריקני, ל-C7 יש הרבה ציפיות לעמוד בהן.
ניתן לזהות כאן השראה ממכונית קונספט שהציגה שברולט לפני כ-3 שנים ונשאה גם היא את השם סטינגריי. אם ההיא נראתה כמו קורבט מהעתיד, המכונית המוצגת בפניכם כיום נראית מעט יותר שפויה, פחות תזזיתית ויותר זוויתית. במבט מהצד, אין ספק שמדובר בקורבט – עם הצללית המוכרת, החרטום המוארך ותא הנוסעים המשתפל ממש עד קצה המכונית. במבטים משאר הכיוונים מתגלים אינספור אלמנטים, מוצלחים יותר ומוצלחים פחות (תלוי את מי שואלים) – וללא ספק ייחודיים לרוב.
חזית המכונית, למרות קימורים רבים ובליטה משמעותית על מכסה המנוע, היא אולי האזור הסולידי ביותר בקורבט החדשה. ניתן לזהות כאן זכר למכוניות אחרות כמו המתחרה הגדולה מבית – דודג' (SRT) וייפר החדשה, שהוצגה בשנה שעברה – וגם למתחרות שמעבר לאוקיינוס ולכיוון ארץ המגף – מה שבולט יותר כשהיא צבועה אדום ופחות בצבעים אחרים.
חלקה האמצעי של המכונית מתאפיין מבנה המוכר (חיצונית) של תא הנוסעים, עם זימים מגודלים בצדדים, תקרת "דאבל-באבל" (עשויה סיבי פחמן וניתנת להסרה) ומראה רחב במיוחד כשתא הנוסעים נעשה צר הרבה משאר המכונית לקראת המעבר לאחוריים.
בכל הנוגע למידות, הקורבט החדשה גדולה במעט מקודמתה. בסיס הגלגלים שלה הוא 271 ס"מ (לעומת 268.5 ס"מ) והאורך הכללי עומד על 449.5 ס"מ (תוספת של 6 ס"מ). רוחבה 187.7 ס"מ (עלייה של 3 ס"מ) וגובהה 123.5 ס"מ – הנמכה של כסנטימטר, בהתאם לגרסה.
מה שבתוכו
בדורות הקודמים של הקורבט, היו העיצוב והאיכות של תא הנוסעים לעוכרה. כבר שנים שהקורבט רוצה להתחרות במכוניות ספורט מאירופה, וגם אם הביצועים וההתנהגות השתפרו פלאים, דווקא תא הנוסעים היה אחד הדברים שעצרו מבעדה, לפחות לדעת הקהל. אחת הסיבות הייתה שזו אחת הדרכים לשמור על מחיר הקורבט נמוך משל אותן מתחרות. אבל שברולט הרגישה שהיא מסוגלת ליותר – ומבטיחה שיפור ניכר ב-C7. במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול ניתן לראות גם את האחראית על עיצוב הפנים כשהיא מספרת על כמה רחוק המחלקה שלה נאלצה ללכת בשביל לייצר תא נוסעים נאה, נעים ואיכותי – ושעדיין לא יפגע במחיר האטרקטיבי שהקורבט מוצעת בו.
בקונסולה המרכזית, המוטה כלפי הנהג, תמצאו מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם מערכת המידע והבידור של שברולט. בקרת האקלים מפוצלת, והשליטה בצד הנוסע נעשית מתחת לפתח האוורור הימני כך שתהיה מופרדת ממרכז השליטה של הנהג. יש כאן גם חיבור USB, חריץ לכרטיס זיכרון (SD) וכמובן אפשרות למערכת שמע איכותית עם 10 רמקולים.
גוף החימום
משמיצינו את מה שחשוב במכונית, הגיע הזמן למה שבאמת חשוב – ההנעה. זהו מקור הגאווה האמיתי של הקורבט. מתחת למכסה המנוע שוכן, כמיטב המסורת, מנוע V8 רב עוצמה. המנוע החדש, בנפח 6.2 ליטר, מספק 450 כ"ס (לעומת 400 כ"ס בגרסה הסטנדרטית של הקורבט C6) ו-62.2 קג"מ (כפי שהיה לגרסת ה-Z06 של הדור הקודם) הזמינים ב-1,000-4,000 סל"ד. משודכת אליו תיבת 7 הילוכים ידנית שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים כמובן. ברשימת התוספות תמצאו, או שהאמריקנים ימצאו, גם תיבת 6 הילוכים אוטומטית עם מנופי שליטה מאחורי ההגה.
מים רותחים
סביר להניח שאתם כבר להוטים לשמוע את המספרים, אלה שמגדירים כמעט כל מכונית ספורט. אז ככה – כל הטכנולוגיה הזו, השיפורים, ההורדה במשקל – מניבים תאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) בפחות מ-4 שניות ו... זהו. לכל השאר נצטרך להמתין בסבלנות. ככל הנראה, ערימות המומנט הזמין מסל"ד כה נמוך הופכות את הקורבט החדשה למכונת נהיגה הרבה יותר ממעניינת, במיוחד כשנזכרים בעובדה שגם קודמתה עשתה עבודה לא רעה בכלל על מסלול.
ומה לגבינו? גם הפעם לא נראה שיש לנו הרבה למה לצפות. ייבוא סדיר של הקורבט לישראל נשמע כמו רעיון לא סביר, וגם אם זה כן יקרה – המחיר כמובן יהיה הרבה פחות אטרקטיבי. ובכל זאת, כפי שקרה עם הדורות הקודמים, בסופו של דבר יעשו כמה יחידות את דרכן ארצה ואנחנו נזכה ליהנות מהן – גם אם במבטים בלבד – גם כאן.