הונדה סיוויק האצ'בק
מחירי המכוניות בשוק הרכב בישראל מחולקים באופן דיי ברור בין הקטגוריות השונות, אך יש כמה מכוניות שלא מתומחרות נכון ולכן אנו ממליצים על קנייה של דגמים אחרים מקבילים. הסיבות למחירים הגבוהים הן מגוונות ונעות בין חוסר שיתוף פעולה בין היבואנית ליצרנית ועד לקביעת מחיר גבוה כדי ליצור בסיס למבצע שרק נראה טוב.

המכונית: הונדה סיוויק האצ'בק.
המחיר: 125,900 שקלים לידנית, 134,900 שקלים לגרסת בסיס אוטומטית.
המתחרות:
פורד פוקוס: ידנית – 109,000 שקלים, 121,000 שקלים לגרסת בסיס אוטומטית.
יונדאי i30: ידנית עם מנוע 1.4 ליטר – 100,900 שקלים, 123,000 שקלים לגרסת בסיס אוטומטית.
וכמעט כל שאר המשפחתיות.
לא במחיר הזה: הונדה סיוויק האצ'בק
צילום: מנהל

הבעיה:
במילה אחת – המחיר. למרות נפח המנוע, שגדול במעט מרוב המשפחתיות הבסיסיות (1.8 לעומת 1.6 ליטר), הביצועים בפועל דומים. תא הנוסעים של הסיוויק לא יאכזב את קוניו, אך הוא גם לא עומד בראש הקטגוריה. רמת הנוחות שופרה לעומת הדגם הקודם, מה שאומר שהיא כרגע בסדר, ולא יותר מזה. היכולת הדינאמית גם היא בסדר אך יש משפחתיות טובות ממנה. לכן, רק היבואנית יכולה להסביר למה למכונית כזאת, שהיא לא יותר מבסדר, מוצמד תג מחיר שמעמיד אותה מול, או אפילו מעל משפחתיות טובות אחרות בגרסאות המאובזרות יותר שלהן.
בואו נראה רגע איזה מכוניות אפשר לקנות ב-135,000 שקלים. פורד פוקוס בסיסית, אך עם מנוע 2.0 ליטר ו-170 כ"ס תשאיר לכם עודף של 5,000 שקלים. פולקסווגן ג'טה 1.2 TSI תשאיר לכם עודף של 6,000 שקלים. רנו פלואנס 1.5 דיזל מאובזרת תשאיר לכם עודף של כמעט 1,000 שקלים. שברולט קרוז 1.4 טורבו, במבצע האחרון שלה, תשאיר לכם עודף של 5,000 שקלים עבור הגרסה המאובזרת ביותר. יש עוד מספר דוגמאות, אך המשותף לכולן הוא שלא רק שמדובר במכוניות זולות יותר מהסיוויק, מדובר גם במכוניות שללא קשר למחירן, העדפנו אותן על הסיוויק.
במבצע הנוכחי של הונדה מוצעת חבילת מימון, שהיא אולי אטרקטיבית לחלק מהקונים, אך היא לא מציגה את הורדת המחיר המשמעותית שלה אנחנו מצפים. לכן, יהיה לנו קשה להמליץ לכם על קנייה של הונדה סיוויק האצ'בק, עד שלא תהיה לה הורדת מחיר משמעותית שתביא אותה לרמות המחיר של המתחרות שלה.