בכל שנה אנחנו מגיעים בשמחה ובהרכב מלא להשקה השנתית של אופנועי הים של סידו. מדובר בצרעות רעשניות ונרגזות, המיועדות לעד שלושה רוכבים ומגיעות עד 260 כ"ס. השנה נערכה ההשקה בבריכת סקי המים שבפארק דרום – מה שאמר שלקח לנו בדיוק שנייה וחצי מהרגע בו לחצנו על המצערת ועד לרגע בו היינו צריכים לעזבה וללחוץ על הבלם. אה, כן, אופנועי הים של סידו מצוידים מזה שנתיים בידית שמאלית, שלחיצה אחת עליה מעבירה את ההנעה לסרק, ולחיצה נוספת, או ארוכה יותר, מייצרת בלימה. הוסיפו קצת גז במצערת החשמלית שבידית ימין הבלימה – ותקבלו רברס! ובינתיים, בפארק דרום, אנו מגלים שהתאוצה המטורפת של ה-RXT 260 RS – המספר 260 מציין כמובן את מספר הסוסים שבמנוע (ולא מדובר בסוסוני ים) – גדולה בכמה רמות על גודלו של אגמון הסקי בפארק שליד כפר שלם. בו במקום החלטנו על השקה פרטית משלנו, בכנרת.


מפלצות מים
את הטבילה בכנרת התחלתי עם הכלי הקל יותר, GTI 130. כן, גם כאן המספר מסמל את ההספק. במחיר של כ-60,000 ש"ח, עם מנוע רוטקס 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים, המספק 130 כ"ס, זהו כלי "פנאי" בארסנל של סידו, מהסדרה הבסיסית יותר שלהם. ולמרות זאת, הוא מצויד בחלק גדול מהשכלולים והחידושים של היחידות היקרות יותר כגון: מצב טורינג ומצב ספורטיבי לניהול המנוע, העברה להילוך סרק ולנסיעה לאחור באמצעות ידית בצד השמאלי של הכידון, מצערת אלקטרונית בצד הימני של הכידון, שלושה מושבים (המחויבים על פי חוק אם רוצים לגרור גולש סקי), צג דיגיטלי ועוד. לחיצה על המצערת מזניקה את הכלי קדימה. אין ספק, התאוצה יפה ביותר, גם כשמשקל הזבוב של ויקי (הדוגמנית) מצטרף למשקל הבינוני-כבד שלי. עם זאת, הידיים לא נתלשות ממקומן כשהן מנסות לאחוז בכידון מול המנוע המאיץ. בכל התנעה, מחשב המנוע מכוון למצב טורינג, שתי לחיצות על מתג מוד, מעבירות אותו למצב ספורטיבי בו המצערת הופכת עצבנית וחדה יותר והאופנוע מטפס למהירות בקצב טוב יותר. תוך זמן לא ארוך מדגדג מחוג המהירות את השמונים קמ"ש ויש לו עוד...יש גם מצב אקו, המגביל את המהירות וחוסך בדלק. אני מתעלם ממנו בבוז, מי שרוצה אקו שיקנה גלשן רוח ולא אופנוע ים. קפיצה לטבילה ראשונה במים, מאפשרת מבט מהצד על האופנוע היפה. יש לו גוף חדש ל-GTI, וזהו גוף בהחלט נאה.

עוברים לחיה הצהובה והרעה, ל-RXT 260 RS . גם כאן אני מתחמם על מצב הטורינג, זה מרגיל את הידיים והגוף לעמוד בלחץ ה-260 הסוסים שמספק מנוע הרוטקס – אותו נפח ותצורה, אבל כאן עם מגדש-על ומצנן ביניים. וטוב שאני עושה כך, כי התאוצה במצב ספורט היא פשוט לא תאומן. לאחר "התחפרות" קלה, מזנק המנוע בסל"ד ומאיץ את כלי המשחית הקטן למהירויות שאינן חוקיות על כבישי ישראל. הצרחות של ויקי מתחרות בלי הצלחה בזמזום הצרעה העצבני של המנוע, ההיגוי מבוקר המחשב והטיות הגוף מפנים את הכלי במהירות אימים כשרק סף אחיזתם של ידי בכידון וברכי על המושב קובעים את רדיוס הסיבוב. כ-90,000 שקלים יהפכו אתכם לבעלים של מפלצת כזו.