הסוויפט בצורתה הנוכחית הוצגה לראשונה בתערוכת פריז 2004, הגיעה אלינו ב-2006 ומחליפתה כבר נמצאת מעבר לפינה. הדור החדש של הסוויפט ייחשף לקהל רשמית בתערוכת פריז הקרובה (באוקטובר) אבל כבר כעת מוצגת המכונית מעל דפי האינטרנט. עד שזו תגיע – אי שם ב-2011 – נאלץ להסתפק בדור היוצא.
עיצוב וממדים
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה לא שונתה: מנוע 1.5 ל' מספק 102 כ"ס ו-13.6 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 יחסי העברה. הסוויפט עדיין מרגישה זריזה וקלת רגליים, שמחה להאיץ אם רק תבקשו ממנה. המנוע עצמו לא ממש שקט בהאצה, חלק מתחושת הטעם של פעם שיש ברכב. צריכת הדלק טובה עם כ-16 ק"מ לליטר בשיוט ב-120 קמ"ש וצריכה ממוצעת של כ-12 ק"מ לליטר בימי המבחן.
בכל הקשור לנוחות והתנהגות, כאן נרשם שינוי ביחס לעבר, אם כי גם הוא לא גדול. הסופרמיני של סוזוקי הרגישה מעט יותר רכה ממה שזכרנו ממפגשים קודמים, מה שאומר שהיא מעט יותר נוחה, בעיקר מחוץ לעיר. בעיר הנוחות בסדר, ולא יותר – במיוחד עם רכב עמוס. נושא ההתנהגות נפגע מעט בגלל ריכוך המתלים. נכון, היא עדיין כיפית לנהיגה, אבל היא מתנדנדת יותר בעומס, מרגישים יותר את זוויות הגלגול, ובכלל יש תחושה של פחות דיוק בנעשה. היא עדיין בסדר, אבל חוליגאנים יבכו את העובדה שלא ניתן לכבות את בקרת היציבות כדי לשלח את הזנב לטיול.
אותה גברת
הסוויפט עברה דירה, אבל נשארה אותה מכונית מוכרת. ההבדל היחידי שמצאנו נוגע למתלים שהרגישו מעט יותר רכים, זה יהיה טוב יותר לרוב הלקוחות הודות לנוחות עדיפה, ויטריד רק את מי שרוצה טעם יותר ספורטיבי מהמכונית הקטנה שלו – וגם אז הסוויפט עדיין נחמדה לנהיגה. הבעיה שלה היום היא מתחרות חזקות במחיר דומה, לדוגמא הפיאסטה, שלקחה ממנה את הכתר במבחן ההשוואתי האחרון. אבל בפני עצמה, יש בה עדיין קסם, גם אם הוא נמצא לצד אותם מינוסים בדמות בטיחות מעט חסרה, תא מטען קטן ותא נוסעים פשוט.