תערוכת טוקיו אירחה אתמול בערב אירוע שהתרחשותו עוכבה שוב ושוב עד הרגע המיוחל: הופעת הלקסוס LF-A בגרסתה הסדרתית. קרוב לחמש שנים חלפו מאז הצגת ה-LF-A כקונספט מעל בימת תערוכת דטרויט 2005 (ושורשי הפרוייקט נעוצים עוד כמה שנים טובות קודם לכן, ב-2000); מאז ידע הפרוייקט עליות ומורדות, ביטולים וחידושים, עד שלקסוס סוף-סוף נאותה לקבל החלטה ולהביא את המכונית לייצור סדרתי.
סדרתי – אבל לא המוני. רק 500 יחידות ייוצרו, בקצב מרבי של 20 לחודש. המחיר? יותר מההערכות הראשוניות ובהחלט בתחום מכוניות-העל האקזוטיות: מעל 350,000 אירו. גם המפרט תואם את ההגדרה הנ"ל. את ההנעה מספק מנוע V10 בנפח 4.8 ל' אשר, כמו מנוע ה-V8 של ה-IS-F (ממנו כבר טעמנו בעבר), פותח בסיוע יצרנית האופנועים ימאהה (שגם תיקח חלק בייצור המנועים). לטויוטה, חברת-האם של לקסוס, יש כמובן נסיון עשיר עם מנועי V10 מהתקופה בה היו בשימוש בפורמולה 1, אך בין אותם מנועים לבין זה של ה-LF-A אין כל קשר.


המנוע שופע חלקים מטיטניום, מפיק 560 כ"ס ללא סיוע הגדשה, מטפס עד ל-8,700 סל"ד בשיא ההספק (ועוד קצת מעבר לכך עד הקו האדום), ומספק את שיא המומנט של 48.9 קג"מ רק ב-6,800 סל"ד (אך 90% מהשיא זמינים כבר מ-3,700 סל"ד ואילך). המנוע קל וקומפקטי במיוחד: לדברי לקסוס ממדיו אינם עולים על אלו של מנוע V8 רגיל, והוא שוקל כמו מנועי V6. זווית ה-V בין שתי חטיבות הצילינדרים היא 72 מעלות. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה רובוטית – לא כפולת מצמדים, כי זו סיפקה פעולה חלקה מדי לטעמם של מנהלי הפרוייקט – בת 6 הילוכים.
בזכות שימוש רב בחומרים קלים כמו קרבון לחלקי המרכב ובלמים קרמיים, המשקל הכללי הוא 1,480 ק"ג בלבד, מחולק 48% קדימה ו-52% אחורה למרות המנוע הקדמי, זאת בזכות מיקום המנוע הרחק מאחורי ציר הגלגלים הקדמיים ומיקום תיבת ההילוכים בצמוד לסרן האחורי. הנתונים הרשמיים? האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ומהירות מרבית של 325 קמ"ש.
עוד פרטים? חישוקי "20 נושאים צמיגים במידות 265/35 מלפנים ו-305/30 מאחור. כנף אחורית אקטיבית דואגת לתכונות אווירודינמיות ראויות.